Friday, December 31, 2010

2011

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM,
pmulaan tahun 2011 y indah,
kje kuat
semoga saya akhiri 2011 nnti dgn kejayaan.
pencapaian tbesar
sgt besar, INSYAALLAH
AMIN

oh, lg 1...
bcita2 juga nk dapatkn mouse utk mmudahkan urusan kje ^_*

Tuesday, December 28, 2010

counting

salam,
malasgilanakmulaclass.sumpah!malas.tolongsaya

Friday, December 17, 2010

salam,
dulu masa skolah aku slalu tuang class,
aku mmg nakal gile.
slalu gak aku kena denda bdiri atas kerusi kt koridor class dengan cikgu kacang.
sambil bdiri 2 sempat aku curi2 makan kacang y aku simpan dlm poket baju skolah,
aku pggil cikgu ni cikgu kacang sbb bentuk muka cikgu ni cm kacang,
maaf cikgu, patot saya xdpt A utk subject cikgu dlu,
dulu la jahat, sekarang dh baik. dh insaf pun. ALHAMDULILLAH
kadang kalo cikgu lain lintas aku pelawa la cikgu 2 makan kacang sekali
"cikgu, nak kacang"
aku hulur kacang sambil tsengih
dh simpan kacang dlm poket maka...
abes la belemoih baju skolah aku dgn daki2 y melekat.
tapi aku rajin,
hari2 aku basuh baju skolah y belemoih 2,
aku pakai sabun daia,
wangi sabun daia ni...
aku suka,
sekarang pun aku pakai sabun daia lagi...
mmg wangi la...
oh, maaf. aku hilang focus pada tajuk asal ^_^

p/s:
sebenarnye...
aku xdk tajuk pun untuk entri ni

Thursday, December 16, 2010

Puisi Buat Ayanda

Salam,
dh lama video ni ada dlm simpanan aku.
klo igt aku slalu tgok,
klo x bekarat la
aku hafal jugak puisi ni...
sgt senang dibaca.
sape xkenal Fynn Jamal?
kak Roki y jual goreng pisang kt simpang 3 section 18 pun kenal Fynn Jamal
kak Roki siap hafal sama cm aku.
ni la penangan Fynn!
aku penah jmpe K.Fynn Jamal masa puisi riong berita harian lama dulu.
sempoi je dia,
sama cm aku ^_^
tp aku x p bsalam pun,
aku ni agak pemalu kn????
Puisi ni kalo skali layan mmg leleh la,
layan dgn jiwa.
bukan main tgok cm xdk perasaan pulak.
siap teresak2 aku dlu..
Puisi ni aku tujukan khas buat semua ayahnda di mayapada,
terima kasih juga buat K.Fynn atas karya asli y sgt mendalam.
caya la!!!
terus berpuisi d jalanan sekalipun
SELAMAT!!!

video

Tuesday, December 14, 2010

1 Litre of Tears vs Hani, Selasa tv3 9-10 pm

salam,

1 Litre of Tears

ni kisah benar kt Jepun,
sumpah sedih gile
tgok tajuk pun dh menitis air mata.
kisah benar ni dh di buku, di drama, d TV sirikan dan difilemkan,
mmg dasat.
xsilap budak pompuan (Aya Ikeuchi) wtk dlm Jepun btahan 15 tahun kt ospital.
dia lumpuh, ada 1 penyakit mlibatkan otot dan sendi2 y makin lama makin xleh kawal.
apa tah nama penyakit ni????
selama tu jugak dia menulis kt ospital smpai mati.
ayah Aya ada kedai tofu,
mak dia kje cm psychologist la.. (klo xsilap) igt2 lupa da
Aya ada 2 adik pompuan,
1 adik laki.
ada 1 mamat bru pindah skolah, budak class Aya (Aso Haruto)
Aso xbyk ckp...
cm sombong la (perasan ensem) cait
ayah Aso doctor,
Aso ada abg tp dh mati,
ayah Aso xdpt sembuhkan penyakit abg Aso,
sbb 2 Aso nyampoh gile kt bapak dia.
ayah Aso nk dia jd doctor gak
tp Aso xnk
"lu nk gua jd doctor?? xdpt la. lu pun xdpt sembuhkan penyakit abg, 2 gua nyampah kt lu"
lebih kurang cmni Aso ckp kt bapak die. heheheheeheh ^_^
ala2 Tanggang la

Hani

ni pulak org Malaysia punya akai,
senang punye kje (mastermind)
tiru, tepek dan tayang.
hehehhehe...
so, jalan cerita dia sama la
Hani ni ayah dia ada kedai dobi,
mak die y hot 2 nurse
ada 2 adik pompaun,
1 adik laki...
Hani ada migraine
slalu tuang class,
kbetulan ada 1 mamat bru pindah skolah,
classmate si Hani,
Irfan.
Irfan ada abg tp dh mati,
ayah Irfan kje pe????? cuba teka?
sah2 la doctor kn?
huuhuhuhuh
Irfan xsuka gak kt bapak dia ni.
last skali... agak2 la sendiri cmne kn?

ada beza x 2 tajuk ni?
tajuk mmg lain,
jln cerita, isi kandungan mmg sejebon

renung2 kn dan selamat beramal






Sunday, December 12, 2010

sape over??

salam,
nilai sendiri...
sape y lebih
macik ke ejoi?
gaya jari 20sen mmg xlekang.
ble org pesan..
"ejoi jgn bt peace"
tp mse nk amek gmbr...
kita ckp cheeseeeeeeee kn?
otometik jari ejoi naik.
hahaahahahahahah
kadang ejoi ckp
"ala... xleh bt peace"
mmg geliga budak ni
semua nk A je ^_^


nampak sape over?
ejoi kn?



sah!
ejoi mmg lebih

y ni,
tnyata..
semua lebih

Thursday, December 2, 2010

gedebak gedebuk cikebum cikebum

salam,
gedebak gedebuk cikebum cikebum
gedebak gedebuk cikebum cikebum
gedebak gedebuk cikebum cikebum
selamat datang bulan terakhir.
disember ini!
siapa yang sangka
cempedak jadi nangka
pejam celik mata kita sampai kini?
jalan bangun kita sampai sini?
makan minum kita bertahan lagi
...
senyum ^_^
tadah tangan
amal ibadat kita dihitung lagi.
ALHAMDULILLAH..
syukur kepada MAHA PENCIPTA.
ALLAHURABI.
aku mulakan bulan terakhir dengan 1001 kegembiraan dan kebahgiaan bsama keluarga tsayang sambil mengosongkan poket yang tinggal sisa terakhir juga.
iya! sisa terakhir
boleh diibaratkan cm habuk biskut raya selepas 2 bulan.
semua tinggal seredak (dlm loghat utara)
berhibur berhibur juga,
tanggungjawab jgn lupa!
bdoa dan terus berharap,
ALLAH itu Maha Segalanya.
masih bdoa semoga kita semua selamat dunia akhirat.
INSYAALLAH