Friday, December 31, 2010

2011

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM,
pmulaan tahun 2011 y indah,
kje kuat
semoga saya akhiri 2011 nnti dgn kejayaan.
pencapaian tbesar
sgt besar, INSYAALLAH
AMIN

oh, lg 1...
bcita2 juga nk dapatkn mouse utk mmudahkan urusan kje ^_*

Tuesday, December 28, 2010

counting

salam,
malasgilanakmulaclass.sumpah!malas.tolongsaya

Friday, December 17, 2010

salam,
dulu masa skolah aku slalu tuang class,
aku mmg nakal gile.
slalu gak aku kena denda bdiri atas kerusi kt koridor class dengan cikgu kacang.
sambil bdiri 2 sempat aku curi2 makan kacang y aku simpan dlm poket baju skolah,
aku pggil cikgu ni cikgu kacang sbb bentuk muka cikgu ni cm kacang,
maaf cikgu, patot saya xdpt A utk subject cikgu dlu,
dulu la jahat, sekarang dh baik. dh insaf pun. ALHAMDULILLAH
kadang kalo cikgu lain lintas aku pelawa la cikgu 2 makan kacang sekali
"cikgu, nak kacang"
aku hulur kacang sambil tsengih
dh simpan kacang dlm poket maka...
abes la belemoih baju skolah aku dgn daki2 y melekat.
tapi aku rajin,
hari2 aku basuh baju skolah y belemoih 2,
aku pakai sabun daia,
wangi sabun daia ni...
aku suka,
sekarang pun aku pakai sabun daia lagi...
mmg wangi la...
oh, maaf. aku hilang focus pada tajuk asal ^_^

p/s:
sebenarnye...
aku xdk tajuk pun untuk entri ni

Thursday, December 16, 2010

Puisi Buat Ayanda

Salam,
dh lama video ni ada dlm simpanan aku.
klo igt aku slalu tgok,
klo x bekarat la
aku hafal jugak puisi ni...
sgt senang dibaca.
sape xkenal Fynn Jamal?
kak Roki y jual goreng pisang kt simpang 3 section 18 pun kenal Fynn Jamal
kak Roki siap hafal sama cm aku.
ni la penangan Fynn!
aku penah jmpe K.Fynn Jamal masa puisi riong berita harian lama dulu.
sempoi je dia,
sama cm aku ^_^
tp aku x p bsalam pun,
aku ni agak pemalu kn????
Puisi ni kalo skali layan mmg leleh la,
layan dgn jiwa.
bukan main tgok cm xdk perasaan pulak.
siap teresak2 aku dlu..
Puisi ni aku tujukan khas buat semua ayahnda di mayapada,
terima kasih juga buat K.Fynn atas karya asli y sgt mendalam.
caya la!!!
terus berpuisi d jalanan sekalipun
SELAMAT!!!

video

Tuesday, December 14, 2010

1 Litre of Tears vs Hani, Selasa tv3 9-10 pm

salam,

1 Litre of Tears

ni kisah benar kt Jepun,
sumpah sedih gile
tgok tajuk pun dh menitis air mata.
kisah benar ni dh di buku, di drama, d TV sirikan dan difilemkan,
mmg dasat.
xsilap budak pompuan (Aya Ikeuchi) wtk dlm Jepun btahan 15 tahun kt ospital.
dia lumpuh, ada 1 penyakit mlibatkan otot dan sendi2 y makin lama makin xleh kawal.
apa tah nama penyakit ni????
selama tu jugak dia menulis kt ospital smpai mati.
ayah Aya ada kedai tofu,
mak dia kje cm psychologist la.. (klo xsilap) igt2 lupa da
Aya ada 2 adik pompuan,
1 adik laki.
ada 1 mamat bru pindah skolah, budak class Aya (Aso Haruto)
Aso xbyk ckp...
cm sombong la (perasan ensem) cait
ayah Aso doctor,
Aso ada abg tp dh mati,
ayah Aso xdpt sembuhkan penyakit abg Aso,
sbb 2 Aso nyampoh gile kt bapak dia.
ayah Aso nk dia jd doctor gak
tp Aso xnk
"lu nk gua jd doctor?? xdpt la. lu pun xdpt sembuhkan penyakit abg, 2 gua nyampah kt lu"
lebih kurang cmni Aso ckp kt bapak die. heheheheeheh ^_^
ala2 Tanggang la

Hani

ni pulak org Malaysia punya akai,
senang punye kje (mastermind)
tiru, tepek dan tayang.
hehehhehe...
so, jalan cerita dia sama la
Hani ni ayah dia ada kedai dobi,
mak die y hot 2 nurse
ada 2 adik pompaun,
1 adik laki...
Hani ada migraine
slalu tuang class,
kbetulan ada 1 mamat bru pindah skolah,
classmate si Hani,
Irfan.
Irfan ada abg tp dh mati,
ayah Irfan kje pe????? cuba teka?
sah2 la doctor kn?
huuhuhuhuh
Irfan xsuka gak kt bapak dia ni.
last skali... agak2 la sendiri cmne kn?

ada beza x 2 tajuk ni?
tajuk mmg lain,
jln cerita, isi kandungan mmg sejebon

renung2 kn dan selamat beramal






Sunday, December 12, 2010

sape over??

salam,
nilai sendiri...
sape y lebih
macik ke ejoi?
gaya jari 20sen mmg xlekang.
ble org pesan..
"ejoi jgn bt peace"
tp mse nk amek gmbr...
kita ckp cheeseeeeeeee kn?
otometik jari ejoi naik.
hahaahahahahahah
kadang ejoi ckp
"ala... xleh bt peace"
mmg geliga budak ni
semua nk A je ^_^


nampak sape over?
ejoi kn?



sah!
ejoi mmg lebih

y ni,
tnyata..
semua lebih

Thursday, December 2, 2010

gedebak gedebuk cikebum cikebum

salam,
gedebak gedebuk cikebum cikebum
gedebak gedebuk cikebum cikebum
gedebak gedebuk cikebum cikebum
selamat datang bulan terakhir.
disember ini!
siapa yang sangka
cempedak jadi nangka
pejam celik mata kita sampai kini?
jalan bangun kita sampai sini?
makan minum kita bertahan lagi
...
senyum ^_^
tadah tangan
amal ibadat kita dihitung lagi.
ALHAMDULILLAH..
syukur kepada MAHA PENCIPTA.
ALLAHURABI.
aku mulakan bulan terakhir dengan 1001 kegembiraan dan kebahgiaan bsama keluarga tsayang sambil mengosongkan poket yang tinggal sisa terakhir juga.
iya! sisa terakhir
boleh diibaratkan cm habuk biskut raya selepas 2 bulan.
semua tinggal seredak (dlm loghat utara)
berhibur berhibur juga,
tanggungjawab jgn lupa!
bdoa dan terus berharap,
ALLAH itu Maha Segalanya.
masih bdoa semoga kita semua selamat dunia akhirat.
INSYAALLAH

Wednesday, November 10, 2010

kucing kecik belang-belang kuning

salam,
jujur aku suka kucing,
tp takot kne cakar pulak.
pagi td...
sbelum 10 pagi teman kawan p mybank.
aku xmasuk dalam...
kang org pikir aku penyangak pulak...
biasa la. aku kn belemoih.
tgu tepi longkang sbelah bakers cottage.
tbe2 sekor kucing kecik dtg.
lapar gamaknye..
bg minum mineral y aku bwk..
ble tgok de org keluar masuk kedai roti 2 aku pun terjah jugak la.
beli roti tuna
"dik, kerat 2 ye roti 2"
bukan aku kedekut,
sbb aku tau perut kucing 2 kecik gak.
nah kucing,
ko sbelah aku sbelah.
hehehhehe...
baik kn aku? ^_^
kami makan sama2 bawah pokok tepi longkang kt section 18 tu,
aku ckp kt kucing,
"kucing, tolong doa kt Allah ye, bg saya jodoh y terbaik, doakan jugak mak ayah saya senang dunia akhirat. tolong ye kucing"

"KALAU X, roti ni aku amek balik"
hahhahahah, jahat kn aku?

Tuesday, November 9, 2010

sem break

salam,

sem break 4 me officially begin after 5pm. horey!!!
alhamdulillah

Friday, November 5, 2010

S.A.T.U

salam,
1
satu
y terakhir
titik

ALHAMDULILLAH
* (tadah tangn)*
^__^

Tuesday, November 2, 2010

Tuesday, October 26, 2010

acara mmenatkan badan


salam,
hampir sbulan la xdpt tdo sblum subuh,
kurang2 7 pagi bru blh pejam.
dh tdo kul 7,
sah2 ptg bru bgun..
xkje xpe la.
kang dh bkje,
mau kne tendang ngn bos.
so,
kawan saya y namanya ummu aiman syaikh mohd rodhi,
ajak p joging,
dgn harapan saya akan letih dan dpt tdo awal.
pape pun tme kasih kawan atas usaha anda 2..
mari kita lihat usaha ini bhsil atau x?

____edited_____
ummu: aku rasa kamo kne bsenam ke joging ke.
cik bedah: kamo tgo aku ni cm xcukup fit ke?
ummu: luar je nmpak sihat? dalam 2 cmne?
cik bedah: baek bos

Monday, October 25, 2010

nasik goreng

salam,
masih dlm bilik mmbaca nota utk final esok,
deorang dh bagun nk p kje.
masak,
dengar bunyi goreng telur d kuali,
nasik goreng barangkali?
teringat masa kecik2 dlu.
punya liat bgun nk p skolah.
kadang bgun smbil merangkak p bilik air.
hahaahaha..
mak pulak bt2 sibuk mnyediakan sarapan utk kami y brperut beso nih!
uiiiiiiiiii
rindu seh
mak pun slalu gak marah kt kami,
sbb xmakan sblum p skolah,
klo aku pun marah kn?
penat2 masak pagi...
lgsung xlayan,
byk pulak alasan y mak dapat,
"kang sakit perut sbb makan"
hahahhahha
"kang pengsan"
"xsempat"
gile xlogik alasan.
rindunye,
cm nk skolah balik je?
boleh ke?

ps:
entri xdk kaitan ngn tajuk kot?

nasiklemakmamatkurus

salam,
ada1mamatdudukblokbelakang,
malam2kjektuptown,
pagi2jualnasiklemak,
takpernahbelipunnasiklemakdia,
kakakakucakapnasiklemak2awekdiaymasak,
bolehtahanhensem,
tapixsetandingarwah ayahmasamuadulu,
apeyakumerepeknii??
esokfinalxzemprofmokhtar!
akutakot,
jomstadi

Sunday, October 24, 2010

TQVM taro leaf

salam,

yup,
i m from poor family
n u from rich family
richest maybe
but
if we cut our hand
d blood still red is it?
n now, please leave me here with d red blood
n u may go,
go with ur stupidity
no need to tell everyone about my poor family
bcoz i m happy with all that
i never ask u 2 by me some food
never

please leave
bye idiot

thank you very much taro leaf

Thursday, October 21, 2010

SELAMAT HARI LAHIR BONDA

salam,
genap umur bonda 53 tahun!

YA ALLAH YA TUHANKU,
kau y menjadikan langit dan bumi,
siang dan malam,
kami adalalah kepunyaan-Mu,
dan kelak ttp akan kembali kpd-Mu,
YA ALLAH YA TUHAN KAMI,
panjangkan usia kami,
panjangkan usia bonda kami YA ALLAH,
murahkan rezeki kami,
murahkan rezeki bonda kami YA ALLAH,
ampunilah dosa kami umat Islam,
ampunilah dosa2 kami y telah brlalu dan y akan datang,
ampunilah dosa bonda kami,
janjikanlah kami dgn syurga-Mu,
janjikanlah bonda kami dengan syurga-Mu YA ALLAH,
dan jauhkan lah kami dr neraka itu YA ALLAH.
matikanlah kami dlm iman,
matikan bonda kami dlm iman YA ALLAH,
tetapkanlah kami d jalan y lurus,
tetapkanlah bonda kami d jalan y lurus YA ALLAH,
jauhkanlah kami dr setan y drejam itu,
jauhkanlah bonda kami dr setan y drejam itu YA ALLAH,
berikan kami kebaikan dunia dan akhirat,
berikan bonda kami kebaikan dunia dan akhirat YA ALLAH,
pada-Mu aku bsujud dan kdp-Mu kami meminta pertolongan


apa d dunia kepunyaan-MU YA ALLAH,
bonda itu juga YA ALLAH,
ALHAMDULILLAH,
bonda masih kuat spt umur aku 24 ini...
aku akan terus bdoa agar bonda selamat dunia akhirat
dan mendapat berkat selamanya

26 jan 2010,
tepat detik 12 malam bonda jd insan pertama ucapkan selamat hari lahir bt aku y degil ni,
tp skang dh dekat 4 pagi bru aku nk balas,
xadil kn?
ssebuk mana pun aku...
tgjawab xmengira smua 2.
esok ayu balik kg,
deorang bli hpone bru utk bonda,
aku ngt nk beli kad je la...
sbb aku tgok,
kad2 y aku bg mse zaman skolah dlu bonda masih simpan walupun dh koyak kne gigit lipas
(padahal xdk duit) ^_^

pe lg aku merapu ni???
k la,
nk siapkan slide show,
sok final presentation..
prof ilyas, "jgn byk comment tau"

sekian, terima kasih daun keladi

oh ya,
syurga d bwh kki bonda,
tp jgn lupa pula pd ayahnda, oke?

YA ALLAH,
tempatkan arwah ayah bersama org y beriman -amin-

dan berikan keberkatan kepada ayahnda ku y masih menghirup udara,
dia bkerja keras bsama bonda d kampung...

sumpah!
jasa 3 insan ini akan aku bawa smpai mati

Wednesday, October 20, 2010

Jom!

Salam,

prepare myself to war field
sujud kepada MahaPencipta
a suit of bullet proof with the helmet,
together with timberland boot and
paint stain at my face like the soldier
1- bomb
2-M-16
3-bow
4-rifle
5-mesingun
6-kris
7- blowpipe
8- sulfur powder
9-chili flakes
10-kerambit
11-pedang kontot

Tuesday, October 19, 2010

Coming Next Monday

salam,

_______edited_____________

prof M: plez come at 6 pm sharp next monday for ur final xzem
me: aiyoooooooo!!! dh final????? arghhhhhh (dalam hati)

pas2 mula gelabah xsenang duduk dlm class,
yeeeeeeha!
FINAL FINALLY,
stadi beb,
stadi (smbil menepuk-nepuk dada ala tarzan)
jumaat bru nk stadi pas submit sume esemen,
mari bjuang!

Monday, October 18, 2010

Ini Apa???

salam,
dalam perkiraan,
rasanya telah lebih 2 minggu aku akan tidur lepas waktu subuh.
ini apa?

kje menimbun2,
klo xdk kje pun...
wktu aku tidur mmg 2-3 pagi,
tapi skarang,
lepas subuh baru aku dpt tidur.
alhamdulillah...
subuh aku mmg tepat waktu,
ada perubahan d situ...
tp sblum subuh mmg aku xdpt tidur,
ini apa ye?

aku pksa juga utk tidur...
kadang aku cuba pejam pada 3 pagi,
pas pusing kanan,
aku pusing kiri...
golek kanan.
dan golek kiri,
tp hampeh,
sume xjadi.
xdpt tdur lgsung..
dekat nk masuk subuh aku bagun la dh xdpt tdo.
mengaji, sembah diri menghadap ILAHI..
apa ini?
setan dok dekat ngn aku kot?

penah aku try makan panadol 2 bijik,
tp xbhasil...
aku telan pulak ubat batuk,
pun xbkesan...
mengapa?
apa pulak y xkena ni???

penah jugak aku rasa cm nk joging 3-4 pagi sbb nk bgi badan letih,
ko gile?
mau nye aku kne rogol ngn org gile sex kt bwh pokok dkt bus stop no 2 nun,
pas tgok tv,
tgok tv,
tgok tv lagi...
smpai siaran RTM abes,
tv3 pulak,
tp cerita cina tv2 pukul 3 memang best wa ckp lu!
pas2 aku maen game...
smpai rasa peluh bahang laptop,
aku p mandi,
sabun wangi2...
baring,
golek2,
pusing2,
buat2 pejam mata,
tapi keciwa,
xboleh,
aisemen, nk bt apa lagi?
makan nasik mmg dh bkali2..

masa nk smyg subuh 2 la setan dok bgayut2 kt mata,
xdan2 nk tpejam dah,
dugaan ni...
byk kwn ngn setan kot?
pas subuh aku balun tidur smpai 2-3 petang,
penah jugak tlajak ke angka 4,
bsiap2.. mandi trus p class,
kadang xsempat stadi..
YA ALLAH,
kenapa ni??
sakit apa ni?

lepas taip ni aku cuba pejam lagi,
bdoa aku dapat lelap,
INSYAALLAH.
YA ALLAH YA TUHAN KAMI,
KAU PERMUDAHKAN SEGALA URUSAN BAGI KAMI,
AMIN.

Thursday, October 14, 2010

setabah saya

salam,
jun-oct 2010,
saya telah mengisi 4x ptptn online,
tabah x?
akak kje BSN smpai kenal saya
"eh dik, brapa kali apply xdapat2 ke"
saya senyum je la...
skali beli no pin rm5.. x dgn 4 = rm20...
pas ni xnk beli no pin kt BSN section 17 dh..
nk beli no pin kt daerah lain pulak kot,
xpun lari p beli kt KL,
bernas x idea ni?

Sunday, October 10, 2010

Routine

ASSALAMMUALAIKUM WBT,
as usual routine
do a lot of esemen
1 go, 3 come
3 go, 5 come
examination faster its better for me kot
faster2
cannot do this job anymore
full stop
dot
.
.
.

Friday, October 8, 2010

sisa-sisa kerja

salam,
menghabiskan sisa-sisa kje terakhir mmg mletihkan,
sumpah meletihkan.
tp ni bukan kje last min.
ini jgk bukan kje sia-sia.
seharian dok menghadap papan kekunci yang sesekali bt aku trencat dsbbkan arus elektrik y mengalir d dalamnya.
keletak keletuk
keletak keletuk
hasilhanya 0
xdk pape y aku siapkan
sekejap aku ttdo bila dia hang,
tgu punya lama,
biasalah... barang lama
kne layan pun manja sikit.
sensitive barangkali...
kadang aku ckp
"sayang, jgn buat hal ye"
pernah jugak dia menguncikan papan kekuncinya utk aku...
puas huruf a-z aku taip...
hasilnya 0,
xdk sebarang calitan huruf di word.
walaupun hanya . (titik) juga tiada.. . . ... .
masa tu aku hanya ada kurang 12 jam sblum presentation..
ini juga bukan kje last min,
aku pikir lama untuk mencari isi2 y bernas ^_^
terpaksa aku cabut wayar dr soket,
bila aku on kembali.
dia sudah boleh menulis
ALLHAMDULILLAH bisik ku dlm hati
"sayang, keep up a gud work ya"
kita dh xlama lagi nk siap ni...
masa 2 tu u boleh rest,
xyah menulis byk2 sgt cm skang,
i pun bole maen game 24 jam.
kn?
mari kita smbung pjuangan ye,
TAKBIRRR!

Tuesday, October 5, 2010

hehehe

dia bilang sayang... 123.. smua sama, putih sama, hitam sama, kosong semua..
sunyi. senyap. kurus. xberisi. kesian. xcukup nasi barangkali.
nmpak dia senyum, mcm malu, nmpak dia jeling, macam mahu.
~dalam hati~ "lu pehal beb? senyum2 kt gua"
bila d tnya, bt muka xtau, bila d perli, bt keras cm batu.
tsentak! tkejut! besar? apa ni? sape punye?
aiiiyo!!!
rupa2 nya aku tsilap pakai helmet dia y sgt baru,
nasib xdk sape2 d situ.
senyum paksa *_*
~aku cakap~ "malu"

Friday, October 1, 2010

dia akan menamatkan zaman bujangnya!!!!!



salam,
ni kawan saya mse kt u,
dlu,
3 tahun lepas,
bulan lepas,
minggu lepas,
semalam,
hari ini,
saat ini,
esok,
lusa,
minggu depan,
bulan depan,
tahun depan,....
dan selamanya...

walau dia dh bpangkat PUAN,
atau mungkin mummy someday,
INSYALLAH.
saya doakan awak bahagia dgn pacik pilihan hati awk,
moga jodoh kalian kekal smpai bila2...
dr naek moto, ke naek savvy,
dan mungkin juga bakal naek van nnti.
INSYALLAH.

saya xdpt hadir ke majlis bhgia awk...
ketika surat ni dtaip,
saya masih d dlm bilik mnyudah tugasan y tpksa d hntar pada esok hari (jumaat),
tugasan lain mnnti d hari sabtu jua utk d siapkan...
bserta power point utk pembentangan Isnin nnti.

lmbt utk saya siapkan tugas2 krn mnggunakan bahasa penjajah...
tkenang pula pd Tok Besah d kampung y bjuang mnentang komunis dan Inggeris dlu.
saya benci penjajah!!!!

sgt byk tugas saya...
klo x saya juga akan kwen pd hari awk naek pelamin d Pendang 2 Oktober 2010,
mungkin.
iye, saya juga mungkin gila saat ini.
saya gila,
krn tgsan y dtng mnimpa2...
maka tiada jejaka akan suka pd gadis segila saya.

esok jumaat, penghulu segala hari...
awk bakal d 1 kn dgn pacik dr Ipoh,
hari sbtu rmai kwn u nk p knduri awk,
dgr crita lecturer pun nk p...
kn bes klo saya dpt tumpang kete mereka,
walau dalam bonet pun saya redha.

tp saya xdpt.
saya ni mne de duit,
makan pun harap ihsan orang,
nasib xdok bhw jmbatan je lagi...
klo x pasti masuk TV, aduan rakyat mungkin,
dtmbah pula dgn poket seluar y sentiasa bocor gara2 xdpt ptptn.

apa lagi y saya merepek ni...?
saya nk sume tau bhwa awk bakal MENAMATKAN ZAMAN BUJANG je kot,
smoga majlis awk bjalan lancar,
saya juga bdoa pd Tuhan agar kita masih dpt bjmpa walau awk telah jauh meninggalkn saya dan kawan2 bujang y lain merentasi hiway PLUS.

kini,
cuma tinggal,
saya,
esah, enah, dan linda je y bujang di E-7-16..

"SELAMAT PENGATIN BARU PINAT DAN PACIK"
saya merepek dh banyak,
smbung bt esemen ^_^


enah, esah, dan linda je y bujang d flat y pernah kita tggl dlu,
d E-7-16 dlu.

ah,
lagi merepek saya ni..
dah la...
esemen xsiap lagi.

"selamat pengantin baru pinat dan pacik"



Saturday, September 25, 2010

Tok Besah

saya rindu Tok Besah

Thursday, September 23, 2010

kayuh rindu saya

salam,
rindu nk kayuh lagi..
kayuh
kayuh
kayuh
smpai finishing

Wednesday, September 8, 2010

Aidilfitri 2010

Salam,
maaf zahir batin,
dr hujung rambut sampai ke hujung kasut.
0-0 ye,
jemput dtg umah.
datang paki baju paling cantik dalam almari ek ^_^

Tuesday, September 7, 2010

Alan

Salam,
ni la Alan,

lahir kt HTAR Klang 4 am 070910
berat 3.1 kg. comel kn?
cepat besar ye Alan....
jadi sebaik2 insan ye.
INSYAALLAH

Ke-4

Salam,
Berita terkini!!!!
bakal menimang cahayamata
nak masuk 4!
yeeeeeeeha!
pape pun moga kakak saya selamat,
bgitu jua dgn ank buah saya.
Macik tgu sayang

Tuesday, August 31, 2010

53

MERDEKA!!!!

Monday, August 30, 2010

AMOI CHANTEK

salam,

tajuk entri cm xkena, sbb xdk tajuk y sesuai kot??


pjalanan dr shah alam ke KL cm biasa...
smpai kt simpang 4 bawah MENARA REBUNG lmpu merah,
simpang dr shah alam ke KL,
kiri ke UM,
kanan ke pantai/ kerinchi

kalo sesapa y familiar area sini tau la kt mana lokasi ni,
lampu merah tnda bhenti kn?
tiba2 dtg 1 amoi,
mungkin sebaya aku.

_____edited______
amoi: kakak, mau pergi Mid Valley macam mana?
aku: tgu bus kt lrt (smbil tunjuk ke arah lrt)
amoi: saya sudah kena tinggal bus (smbil menagis-nangis)

amoi ni p tnye pacik kete sbelah pulak

____edited________
amoi: pacik, mau pergi Mid Valley macam mana?
pacik: tgu kt lrt la
amoi: (smbil nangis2) pacik... tolong hntar saya bole???

aku bkira2 dlm hati,
klo xtolong sian pulak,
dia pompuan...
kang aku turun moto lmpu hijau maunye aku kne lenyek ngn lori belakang ni ha....

aku tgok lmpu merah lagi,
kbetulan aku bwk 2 helmet.
trus aku turun bg dia helmet,
dia naik je trus lmpu hijau.
ALHAMDULILLAH, selamat
fuhhhhhhhhhh!!!!

atas moto pun dok nangis2,
aku xkenal dia sapa,
y pasti dia tengah susah,

mula2 tkut gak kang die kelar leher aku masa ats moto,
aku redha, dia memang tengah susah...
dia ckp dia tsesat smpai ke bangsar la, smpai ke ppum la,
aku xtau kebenarannya.

tp aku dh menjalankan tanggungjawabaku sebagai masyarakat,
1Malaysia la katakan
^_^ hehehehehehe,

pjalanan aku btukar arah, sepatut aku amek kanan,
dh jd lurus..
smpai Mid Valley,
terima kasih kakak.

kakak nama apa?
"ZUE"

nama saya ____???
aku xdengar pun
sbb bus penuh kt depan tu.

aku igt nnti ble aku susah ada la msyarakat prihatin y sudi tolong aku,
aku xmintak balasan,
cuma harap beban aku xseberat mana,
harap aku kuat nk terima.
INSYAALLAH, amin

Sunday, August 22, 2010

baazar RAMADHAN

salam,

sbb ke baazar ramadhan la kisah menyayat hati ni tjadi.
aku tau ni sbb je...
ALLAH MAHA MENGETAHUI,
aku sndiri xdk jwapan utk kejadian malang y mahu mnguji tahap keimanan aku.
benda nk jadi,
MALANG 2 KN XDK BAU????
ODORLESS cm nippon paint kot.

1st time p baazar utk ramadhan kali ni,
xdk pape y menarik perhatian...
smpai la ketemu sama chicken wing.

"hey bro, kasi 4 wings"

amek kau!
4 pagi aku muntah2,
muntah smpai pengsan2!
dtmbah dgn sakit pinggang belah kiri secara mengejut.

YA ALLAH,
dugaan lagi...
sakit apa ni!

aku istigfar dlm hati dgn sedih smbil mnahan sakit.
sumpah sakit,
aku tau ALLAH nk uji aku lg.

muntah aku agak2 dlm 5-6 kali la.
pengsan 2 kali.

nk masuk subuh aku dh xleh tahan,
badan dh lembik.

_________edited______
"AYU, SAKIT"

ni je y aku mmpu ckp kt kakak aku.

ayu mintak dayah bwk aku p klinik,
p klinik kt section 18,
1 klinik xdk doktor,
klinik lg 1... pun xdk doktor...
balik sahur kot??

aku dh ttonggeng dlm kete skit punya pasal..
terus dayah memecut laju kete iswara BFL **** ke Klang...

masa nk p bhgian kecemasan,
aku pengsan tepi longkang.
klo pikir balik memang kelako,
malu pun ada gk.
tp nk bt cmne?
sakit punye pasal...
aku tebalkan aje muka aku y bjerawat batu ni depan public.

siap amek darah p x-ray pulak....
pas2 amek urine,
tp xtest pun...
hahahahhahaha, aku tau la xtest sbb 2-3 minit pas aku bg bahan kumuh 2 doktor suruh balik.

efisien ko!
xcek pun urine 2 trus suh aku balik....
xtau ke aku sakit smpai ttonggeng2?

xdk pun ckp aku sakit.....
lgsung xcakap pape, suh aku amek ubat kt kaunter je,
ANEH!
contoh2 statement palsu ni pun xdk,

1- "adik ni kne keracunan makanan"
2- "urine adik ni kotor"
3- "adik cirit2"
4- "adik xsakit pape pun, sihat jeeee"

suh aku balik bodo2 cm2 je???

aku sakit pe ni????

tolonggggggg

Thursday, August 19, 2010

trend KE?


sekarang musim bulan puasa,
musim buah,
musim hujan,
MUSIM BUANG BAYI!!!
atau ni 1 trend,
xmalaysia kot klo x buang bayi??????
x gitu?
ASTAGFIRULLAHALAZIM

dalam jiwa binatang ada nilai manusia,
dalam jiwa manusia ada nilai binatang,
sedang BABI pun bela anak.
ni pulak kes
mummy n daddy y buang baby!

2-3 bulan lepas saya ke kelantan,
dlm pjalanan ke kedai,
d tepi sebuah kebun saya lihat seekor ibu ayam sedang bermain dgn seekor anaknya y bwarna kuning,
dlm pjalanan pulang saya tkejut,
anak ayam tkujur kaku d atas jalan tmpt MEREKA bmain td...
mungkin IA mati dilanggar,

saya lihat,
ibu ayam td melihat anaknya y telah kaku,
selepas kenderaan melepasinya,
saya lihat disebalik side mirror,
ibu ayam td cuba utk mnggerakkan kembali anaknya,
sedih!
sumpah sedih!

"ayam, anak KAMU dh mati"
kata saya dlm hati!

ni gmbar tbaru,
saya GOOGLE...
byk sgt gmbar sedih y bisa mmbuatkan saya menangis.
kalo nk rasa sedih cm saya,
anda GOOGLE lah sndiri ye...

selamat menjaga anak2 smua

Wednesday, August 11, 2010

Sunday, August 1, 2010

hadiah hari jadi SITI ke 22

salam,
saya selalu cakap adik saya "BURUK"
kadang2 saya ckp dia "HODOH"
dia xmarah,
dia sengih je smbil tunjuk gigi dia y jarang 2.
sebab 2 kenyataan,
tp dia dulu kwen pada saya,
adakah saya lagi BURUK,
atau HODOH?
cuba anda fikir.....

JODOH kn?
saya sgt gembira...
rasa cm nk keliling kampung 72x,
smbil tjerit2

dia mintak saya bg hadiah,
hadiah hari jadi....
ATAU
hadiah perkahwinan...
pas2 saya senyum je la ^____^

cmne saya nk bg hadiah,
saya belom bukak kedai hadiah lagi...
saya xkje,
saya xdk duit...

tapi saya ada ni...
smua gambar2 ni...
saya ada kamo,
saya ada keluarga,
keluarga besar kita...

hari kamo kawen,
saya tahu,
kamo y paling cantik,
saya bahagia tgok kamu gembira,
smua org pun gmbira...
mak ayah lagi lah,
saya tahu itu.

kamo dh xhodoh

saya bdoa...
kegembiraan dan kebahagiaan ni selamanya sepanjang hayat kita.
INSYAALLAH

dia pesan
"upload gambar y cantik2 je tau, y hodoh2 xnk"

Thursday, July 29, 2010

makan malam semalam

salam,

1:45 pagi semalam
saya cakap...
"ni la makan malam bujang kte terakhir dgn siti"

masa 2 saya goreng telur dadar letak mayonis,
saja nk try resepi shile rusli...
bole tahan sedap,
brebut kami b3 makan.
masa 2 saya dh dapat agak rasa sunyi cm sekarang.....

tepat,
sekarang rumah dh sepi....
tv x lagi berlakon,
radio pun dh xlarat nk mnyanyi...
saya xkluar dr bilik.
kalo x kte bole nyanyi lagu aizat y bes 2 kn?
lagu ERTI HARI INI.
bes kn?
skarang saya nyanyi sendiri je depan laptop ni..
tp xsebes smlm,
sumpah sepi

siti n ayu dh balik kampung,
saya je tggal sini lagi,
rumah dh sunyi.
sgt sunyi...
cm dok dlm gua je.

ble balik sini smula nnti...
smua 2 dh xdk.
sepi cm sekarang.
tggal kenangan kte je la..
dgn kje skolah saya y btimbun2

balik class td kluar makan ngn iera, ummu n diana...
lagipun saja xnk balik trus,
xnk terasa sunyi bila smpai rumah.
tnyata sepi jua di sini kini

kalo x...
kte x penah tdo awal kn?
kte b3 bjaga,
ayu dok mnjahit,
saya bFB,
siti asik mnyebok je apa y kami buat..
sambil
tgok upik abu laura,
pas2 tgok ali din,
spa Q....
smpai subuh,
xpun kte
makan kfc bsama...
waktu cmni...
kn?
saya rindu la

hari ni hari jadi siti,
masa makan td saya tlupa,
tiba2 henpon saya bbnyi msj masuk
"hepi bufday 2 me"

alamak,
saya lupa.

SELAMAT HARI LAHIR ADIK

jumaat ni siti nk nikah ngn mijan,
saya doa kebahagiaan awak smpai mati,
sbg kakak,
saya gembira bila awak gembira

SAYA SAYANG AWAK,
saya sayang mak,
saya sayang ayah,
sayang abang, sayang kakak.. sayang ayu n adik
kamo byk tolong saya,
tp saya xmmpu nk balas jasa kamo,
sbb saya x punya apa2 selain kalian

saya minta ALLAH pnjngkan umur saya, umur kita smua
murahkan rezeki saya...
paling penting saya x lupa daratan...
pas2 bole saya balas smua budi insan tsayang d sekeliling saya..
ni janji saya...

INSYALLAH, AMIN

adik saya 22

selamat hari lahir ke-22
moga panjang umur
murah rezeki
selamat dunia akhirat.
INSYAALLAH

Wednesday, July 28, 2010

julai terakhir seorang BUJANG

Salam,

julai terakhir seorang bujang.
bukan siapa2,
kerana.....
dia,
bukan anak raja.
itu adik saya...
selamat menempuh alam keluarga.
doa untukmu adik,
semoga terus bahagia dengan pilihan hati.
INSYAALLAH

Friday, July 23, 2010

Thursday, July 22, 2010

newborn

salam,
baru je dpt berita gembira.
"k.yang kne operate... dpt baby girl"

moga k.yang ngn baby slmt n sihat.
slmt jd bonda dan ayahnda y tbaek buat anaknda kalian.
insyaallah

Friday, July 16, 2010

Friday, July 9, 2010

Belon bukan mainan


salam
petang cmni mengingatkan aku pd petang y nyaman 2 mggu lepas.
mmbawa anak buah g kedai...
poket y sentiasa bocor mmbataskan aku utk bbelanja cm org menang nombor ekor.

_________edited_________
macik: kita beli coki-coki tau??
anak buah: yelah kita beli coki-coki je...
macik: kalo ejoi mintak mainan macik tggal kt kedai tau.
anak buah: xnak. ejoi nk coki-coki je....

baik kn anak buah aku????
smpai ke kedai terus je ejoi p kt bahagian coki-coki.

TETIBA!!!

anak buah: macik, nak belon!
macik: kn macik ckp xnk beli mainan??? kang macik tgal kt kedai baru tau..
anak buah: EJOI XNK MAINAN, EJOI NaK BELON!!!
macik: ?????

ADOIIIIIIIII,
belon xsama dengan mainan ke???
baru macik tau.

Wednesday, June 30, 2010

RUMAH TITIAN KASIH di Titiwangsa

Salam,
ni berita sedih dlm utusan...
cik bedah pernah mmbuat kerja amal kt RTK tahun 2007.
kerja amal kira syarat wajib dlm pengajian...
pemilik RTK bernama Mak Pah (Syarifah Adlan)
RTK terletak di persimpangan Istana Budaya...
xsangka perkara ni akan terjadi...

Tolong baca artikel dlm UTUSAN,
Plezzz...

nak tolong memang xbkemampuan,
jadi kita bole sama2 mendoakan y terbaik buat smua penghuni RTK,
mana tmpt penghuni RTK nk tuju apabila RUMAH TITIAN KASIH perlu dikosongkan atas arahan mahkamah????

sgt sedih apabila pkara ni tjadi kpd anak2 yatim,
golongan ibu tunggal,
golongan OKU,
dan warga emas...
mereka tercicir daripada keluarga.

kita thu Mak Pah cuba meringankan beban golongan ini...
tp Mak Pah sudah tidak mampu.

mari panjatkan doa2 kita,
setiap perkara xmustahil jika diperkenan Allah SWT.

SUASANA kehidupan penghuni yang kebanyakannya warga emas dan OKU Rumah Titian Kasih semakin tertekan apabila mereka diberi notis sehingga 1 Julai ini untuk mengosongkan rumah tersebut atas perintah Mahkamah di Titiwangsa, Kuala Lumpur semalam. – UTUSAN/MOHD. NAIM FIRDAUS ABDUL AZIZ

Sunday, June 27, 2010

gerhana bulan (copy n paste)

salam,
aku mls nk menaip,
cm esemen jua lah...
hiihihihihih,
mintak izin copy dr 1 blog (thanks)
sharing is caring kn?
^____^

Gerhana Bulan Separa pada 26 Jun 2010

Gerhana bulan separa dapat dilihat dari kawasan Kunak dan juga Sabah dan Sarawak, kawasan Pasifik serta bahagian timur Australia hari ini 26 Jun 2010.

Gerhana Bulan Separa ini dapat dilihat di kawasan-kawasan berikut:

  • Hawaii.
  • Western Alaska.
  • Australia.
  • New Zealand.
  • Bahagian Timur Malaysia dan lain-lain kawasan di Asia (Kunak dan juga Sabah dan Sarawak)




Wednesday, June 23, 2010

Daddy Cool

salam,
selamat hari bapa.
insan mulia.
selamat kau selamanya.
INSYAALLAH.
doa buat semua bapa,
sama ada y tlah pergi atau y masih d sisi.
u b d best father that i ever ve,
luv u.
sumpah!
i luv u 2 much..

Friday, June 11, 2010

Jumaat y berkat

Salam,
Alhamdulillah...
^_____^
saya xakan jmpe lecturer y sama n subjek y sama pd sem depan
gambar xdk motifff...
ni blog saya,
msti gmbr saya kena ada.
heheheheehhe

Wednesday, June 9, 2010

Wednesday, May 26, 2010

saya balik kampung

salam,
lepas kejadian 2,
saya tfikir...
saya kne benti kje...
benti bukan sbb saya salah,
tapi sbb saya penat.
gaji saya kne potong!
saya xdk duit...

jadi saya akan balik kmpung!
kt kmpung makan minum cukup lengkap.
mak saya pun xsusah hati ble saya ada dekat dgn dia,
saya balik kampung!!!

dugaan saya

salam,
somting hapen 2 me,
saya bkje dlm mode air mata hari ni...
4 pasang baju kurung hilang,
RM 309.90 each...

gaji saya RM550,
klo cmpur elaun n komisyen dpt la RM750 kot,
baju tu 309.90 x 4 pasang =??????
negatif pulak...
mentang2 smlam saya korek tabung...
smua dugaan-Nya...
b strong.
saya kne redha...

seharian saya xmakan sbb saya sedih,
saya nangis dlm fitting room...
meleleh hingus masa saya kira stock lagi skali.
saya sms adik saya smbil nangis2...
saya asik p toilet je buang hingus!

saya crita kt kakak saya,
dia mnyumpah2 org y cuba aniaya saya...
kbetulan smlam saya sorang je y bkje.
memang dh ttulis?
pape pun saya masih tsnyum sbb saya mmpu kawal diri saya dr hasutan setan2..
saya kne kuat kn?
lagi 1, saya xmncarut pun dlm kes baju hilang ni...
ALLAH nk uji saya.
saya tau.
INSYAALLAH saya mampu terima smua ni.

saya mula kje 3 Mei,
hari ni 25 Mei... saya bru cuti sehari masa 12 Mei... sbb saya kumpul cuti nk balik kampung!
jd, saya kne benti kje la...
saya ckp saya xcurik,
tokey pulak ckp...
"u kne tanggungjawab lah"
saya ckp
"TUHAN 2 MAHA ADIL" ~dlm hati

saya kje nk cri duit bukan nk buang duit...
kawan saya ckp,
"SABAR''
doa org teraniaya akan tmakbul.
INSYAALLAH...
saya cuma nk nti tokey sedar mne dia letak 4pasang baju kurung y hilang 2...
at least dia tau saya bukan pencuri walopun muka saya jahat!
tolong doakan untuk saya ye...
AMIN ^_^

Tuesday, May 25, 2010

korek

salam,
ada 3 tabung.
y ni cik bedah punye tau...
saiz paling besar dr 2 tabung y lain..
hasil korek tabung posmen ni adalah RM 13.25 sen


ni tabung ke-2,
ayu (akak cik bedah punye)
hasil Rm 43.45 sen..
ni la ghopenye tabung 2
ni la tabung ke-3.
saiz paling kecik... memang kecik gle la...
hasil korek tau bpe?
^_^
RM 61. 20...
cm xcaye je td...

duit y kami korek td nak p tukar kt bank..
pas2 nk masuk ASB,
sikit2 lama2 jd banyak la duit 2 kn..
dh 3 pagi weh.
jom tdo.
sok mau kje,
nk kumpul duit dlm tabung smpai penuh

Saturday, May 22, 2010

selamat malam mak, selamat malam ayah

salam,
rindu.
rindu sgt..
sumpah!
rindu gile!

adoiiiii

ni dok ber SMS ngan mak...
mak xtdo lagi...
katanya dok mngemas rumah,
2 bulan lagi adik aku mau kwen,
sibok... byk kje la 2.

dlu,
jd tabiat nk tdo mlm p cium pipi mak ngan ayah...
pas2 ckp
"smt mlm mak, smt mlm ayah"
tp skang susah nk buat kerja2 amal y mndatangkan pahala ni...
skang dh beso panjang (xbpe tinggi pun)
sbb dok jauh dr kampung halaman..

ayah skang xpenah pulak aku cium "sayang" mse nk masok tdo...
segan jugak..
"sayang" masa tiap kali aku bsalam je...
klo mak anytime la...

pape pun,
aku penah ada,
dan sudah ada 3 insan mulia y paling aku sayang slagi hayat dikandung badan.
kisah masa kini dan kisah/sejarah hidup aku pd masa lalu.
kasih sayang insan b3 ini menjanjikan syurga.
INSYAALLAH...
sumpah!
demi ALLAH aku sayang kamu

Tuesday, May 18, 2010

Ibuku Seorang Penipu

salam, sukar utk smua org percaya. tp ini y trjadi.... ibu saya seorang pembohong! sepanjang ingtan saya, sudah 8x ibu membohongi saya. d sni saya tuliskan semua pembohongan ibu saya, buat tatapan semua...
saya seorang anak perempuan...
ayah telah tiada. adik beradik saya rmai. setelah ayah pergi, ibu ambil alih tugas ayah, seorang ibu y suka berbohong... merangkap ayah kepada kami adik beradik. saya paling kuat mkn dlm kluarga, jadi kami sering kelaparan. pernah seekor ikan masin dikongsi bersama selam 4 hari... sedih bukan???
ini adalah mukadimah.. saya belum catatkan lagi kes2 pembohongan besar ibu saya. mari kita bersama menghayati dan merenungnya....
KES 1:
akibat kuat bermain, saya sering kelaparan. sering shj saya merungut mengemis makanan dr ibu... walaupun ibu pembohong tapi pndai memujuk. apabila makan, ibu sering memberikan bahagian makanannya kpd saya..... smbil memindahkan nasi ke dlm pinggan plastik biru saya ibu brkata "MAKANLAH NAK, IBU TAK LAPAR"
KES 2: ibu bkerja menggantikan tempat ayah setelah... pemergian ayah ke alam sana. mmbanting tulang empat keratnya y semakin lemah. ibu mgmbil upah bkerja d kebun, mmbuat penyapu lidi, dan menjual sedikit kuih muih agar kami tak kelaparan. apalah sgt kudrat ibu jika dbandingkan dgn keikhlasannya kpd kami. jiran juga sudah bising mahu mncari pengganti ayah. ibu sgt keras hati... xmahu bkahwin lagi. ibu brkata "SAYA TAK PERLUKAN CINTA, SAYA TAK PERLUKAN LELAKI"
KES 3:
apabila waktu petang, ibu akan memancing ikan di tali air di tepi rumah... ikan ini menjadi sumber protien kami smua. memang kami susah, tapi mata kail ibu sekalipun tidak pernah menghampakan kami... sudah rezeki juadah utama... gulai ikan y mengundang selera keluarga susah kami. semasa kami adik beradik menjamah nasi, ibu akan duduk di tepi kami dan dan memakan sisa isi ikan y masih melekat di tulang2 ikan y tlh saya makan... anda sedih? saya sgt sedih.. hati saya sayu, lalu saya menyudu ikan untuk ibu y paling saya syg... pantas ibu menolaknya, ibu brkata "MAKANLAH NAK, IBU XSUKA MAKAN IKAN NI"
KES 4: awal usia remaja saya memasuki sekolah menengah, ibu pergi ke kedai menjual penyapu lidi dan kuih muih untuk membayar yuran skolah saya, 2 org kakak dan abg saya. 1:30 pagi saya tersedar dari tidur. saya lihat ibu sedang membuat kuih. ibu ditemani sbuah pelita buruk peninggalan kekasihnya. dari celah pintu bilik y berlubang... bberapa kali saya lihat ibu tersengguk-sengguk bkerja. lalu saya pergi kepadanya dan berkata; "ibu, pergilah tdo.. pagi nnti ibu mahu pergi kebun lagi" masih mmpu ibu tersenyum dan membalas "TDOLAH SYG, IBU XMENGANTOK LAGI"
KES 5"
tiba musim peperiksaan, ibu sering melakukan solat hajat untuk saya dan membaca Yaasin. pd hari peperiksaan pula ibu mengambil cuti semata2 mahu menemani saya menduduki peperiksaan penting. walaupun hari panas terik, ibu sabar menanti saya di luar dewan peperiksaan, sesekali saya lihat ibu mengelap peluh cekal y mengalir. ibu x henti2 melemparkan senyuman dgn menunjukkan isyarat jari setiap kali saya memandangnya... setiap kali juga saya lihat mulut ibu terkumat kamit membaca sesuatu, berdoa kpd Ilahi agar saya berjaya dgn cemerlang... saya tau itu doa ibu saya, sbb saya anaknya, selesai peperiksaan, ibu menyambut saya dengan kopi pekatnya, kami duduk d bawah pokok d tepi dewan. melihat ibu y disimbah peluh, saya memberikan kopi tadi kepada ibu... sekali lg ibu menolak dan berkata "MINUMLAH NAK, IBU XHAUS PUN"
KES 6:
abang dan kakak telah tamat sekolah, mereka telah bkerja, ibu juga semakin tua.... mereka mminta ibu untuk rehat di rumah shj, setiap bulan mereka mengirimkan wang kepada ibu... ibu brkeras xmahu terima wang, dan mengirim balik wang itu, ibu sanggup menjual sedikit sayur di pasar bagi memenuhi keperluan hidup. ibu brkata "JGN SUSAH2, IBU ADA DUIT LAGI"
KES 7:
setelah tamat pengajian di universiti, saya melanjutkan pengajian di peringkat sarjana pula... tamat belajar, saya mendapat kerja y baik. alhamdulillah. gaji juga lumayan, kemudian saya ditukarkan ke negara bukan kewarganegaraan saya pula, byk laut y saya redah, jauh dr ibu y tercinta.. sering saya telefon dan mengirim wang kpd ibu. saya brhajat membawa ibu tggal bsama saya... harapan agar hujung masanya penuh dgn warna. saya xmahu ibu susah lagi. sbb ibu tllu derita dan susah mmbesarkan kami, saya mahu masa terakhir ibu penuh kesenangan dan kegembiraan. dgn baik ibu menolak pelawaan saya dan brkata, "XPAYAHLAH, IBU XBIASA TGGAL DI TMPT ORG"
KES 8:
bberapa tahun saya di perantauan, ibu smkin tua... suatu mlm saya menerima berita ibu sedang sakit... perlu dibedah dgn segera. saya terus terbang ke tanah air btemu ibu tsayang, sedih saya lihat kdaan ibu d katil hospital, lemah, derita, dgn pelbagai wayar di badannya... seluruh keluarga juga di sana... saya menatap wajah insan mulia ini penuh kerinduan... masih sempat ibu tersenyum walapun tpksa menahan perit, saya memandang ibu dgn linangan air mata, saya cium tgn ibu, saya cium dahi ibu, saya cium pipi ibu, saya x sedar saya menangis spt zaman saya kanak2... ibu brkata "JGN MENAGIS NAK, IBU XSAKIT"

inilah pembohongan ibu y terakhir... kemudian ibu tidur selamanya,


SELAMAT HARI IBU!
SELAMAT HARI GURU!
krn ibu saya adalah guru saya y teratas!
no 1 dlm hati...

mari kita peluk cium ibu kita y masih mmpu mmbuka mata, klo ada selisih faham, telefon lah ibu anda, ckp kn pd ibu
"IBU, DEKDAH SAYANG IBU"
jgn smpai kita dburu rsa bsalah jika xmmpu mngucapkan kata2 ni padanya. cepat!!! apa nk malu, klo dgn kekasih kemain, ni dgn darah daging buat pe nk malu? kn?

SELAMAT HARI IBU!!! TAPI JGN LUPA, AYAH JUGA INSAN MULIA, TIADA MEREKA, TIDAK KITA MELIHAT DUNIA,

AL-FATIHAH utk smua ibu2, ayah2 y telah pergi... tmpt mereka syurga abadi. INSYAALLAH AMIN

Tuesday, May 11, 2010

temasik

temasik,
insyaallah smua selamat
pergi dan balik~

Monday, May 10, 2010

selamat hari ibu

sempat lagi kn?
selamat hari ibu...
kasihmu bawa kami ke syurga...
syurga juga kekal untukmu d sana.
INSYAALLAH

Sunday, May 9, 2010

ok ke?

salam..
hampir semingg kje.
ok la...
tauke baek.

tp akak y sme jwtan (jurujual) x ok.
akak? ke mak?
umo dh 50-an tp hot lg la...
pggil mak pun ok kot.
ok kn?

akak ni dh 3x kje kt kedai ni...
3x jugak la die penah benti...
at last ke sini juga la periuk nasiknye..

nama aku zue,
tp klo dh slang endon ngn sabah ia akan mnjd JUE...
ok ke?

time kje ni.....

__________edited__________

JUE, cabut uban akak ye, meh sini.
*haih*

ble masa aku tukar profesyen ni?
ok ke?
boleh pulak die dok kt krusi,
aku tukang cari uban bdiri keras depan cermin?
pengalaman aku cari uban mak aku kt kampung,
mak aku dok kt bwh,
aku dok ats krusi.
ye dak?
lengoh dowh klo bdiri...
~panas dlm ni~

smbil aku cri uban die dok bebel
"mak akak ckp... klo cabut uban nnti uban lg byk tumbuh"
tapi...
bulu roma putih y nk bru tumbuh pun aku kne cabut jgk ke?
ok ke?

boleh pulak die ckp,
"uban ni lg 2 mggu tumbuh balik la"

paham????
maksudnye...
aku kne get ready la lg 2 minggu mngadap kepala die,
kn?

klo aku melawan...
die marah aku depan public 2!!!
so.... d sini la aku blaja bsaba.

petang sikit pulak,

________edited________
kak, zue nk break...
mau kirim ni,
bli air panas (nescafe) ya (dlm slang endon kot)
bli d PKNS ya?
ok ke?
aku kje kt SACC Mall,
die sruh aku p bli air kt PKNS,
manyak santek....

petang lagi sikit...

_____edited_________
JUE,
pigi basuh manggis d toilet,
basuh d singki y paling ujung ya...
ok ke?
die nk mkn manggis... aku pulak kne basuh?
*haih*
manggis xmkn kulit kn?
isi je dok?

ni jwpn aku....
"ek? npe zue pulak?
zue xmkn maggis... (confident je) pdhal manggi ni pebret aku.
T_T

______edited_______
xmakan?
syukur ahamdulillah!

lntak ko la kak!!!
hahaahahahahah...

_______edited_________
kak x kwen lain?
xdk y suka....
mak zue 4 tahun jugak la...
skang dh kwen ngn ayah bru dlm 4 tahun jugak...

dgn muka cm tkejot berok...

"cerai hidop ke cerai mati"
"cerai mati"
aku jwb pntas dan efisien,
mls nk layan..

"ayah JUE skang MIANG x"

ni soklan mngundang maut...
ok ke soklan ni?

______edited________
klo janda jaman sekarang gatal,
goda suami org...
janda y miang cepat la kwen...
klo x miang cm akak ni x kwen la smpai tua.

CIS!!!!
ok kn jwpn die?
(smbil asah parang)

aku tdooo zzzzzzzzz

Saturday, May 8, 2010

Sate Kajang PKNS

salam,
semalam blik kje hujan lebat gile...
xtau nk buat pe sementara tgu hujan benti,
makan sate kajang.
kt PKNS...
10 cucuk je...
cukup la,
aku sorang je pun...
bru 2 cucuk hujan benti tiba2...
pe lagi, bungkus la.
smpai je umah hujan lebat balik.. hehehehhe

Sunday, May 2, 2010

kerja

salam.
tdo awal.
sok nk kje.

sabtu lepas jumaat

salam,
hari ni cuti...
lepas subuh tdo,
11 baru bgun,
p makan dlu...
pas 2 p cri bekas hantaran kwen adik aku,
p b3 la.. aku, siti n mijan.
pas2 p jakel bli kain pasang...
petang sikit x p mancing pun.
hehehheh...
sbb kami p makan seafood kt tanjung harapan, klang.
bunyi cm bes kn?
makan memang sedap tp de jugak y xbes...
kami smpai sblum kul 7 petang,
pilih2 la udang,
sotong,
ikan2...
dpt meja 7:30.
memang ramai gila la...
nk dpt meja pun susah.
sotong n udang sampai lepas sejam...
ikan xsmpai pas sudah!
smpai sekor je.
lg sekor tlepas balik dlm laut kot?
hahahahha.. pe cite?
nasik tambah lg 3 pun xsmpai,
buah pun xdk jugak...
dekat 2 jam xsmpai gak..
slera pun dh mati...
ni gara2 kak aku y ngidam la...
dpt gk makan free. auwwwwwwwww

Saturday, May 1, 2010

selepas JUMAAT

salam,
slmt datang sabtu.
selepas jumaat semalam.
slmt hari buruh juga kpd smua pkerja d bumi bertuah.
jumaat penghulu segala hari.
sbb 2 aku suka keluar mencari rezeki pd hari jumaat.

td aku tdo smpai nk masuk zohor,
bgun.
mandi.
smbhyang...
dekat 5 ptg baru jmpe nasi...
2 la,
spe suruh tdo smpai dkt pukul 2ptg kn?
kn rezeki dh lari...

aku bkira2 nk mncari kerja,
jumaat kn hari bertuah,
aku yakin dpt kerja hari ni...
*senyum sendiri*

tiba2 mak kol...
"ada duit x?"
xdk...
mintak kt ayu je....
spoloh ringgit,
spoloh ringgit,
spoloh ringgit....
mak ckp....
"ada kot,
mak dh masuk duit"
ek?
kn?
jumaat 2 btuah bukan?

hujan lebat.
lepak...
hujan bhenti,
dekat 5:30
keluar pergi SACC Mall.

masuk MPH.
"kak, de jwtan kosong?"
*smbil tsenyum paling manis*
akak td pndang aku.... pndang cm xpuas ati la kn...
"xdk"
"oke thanks"
moga ko d rahmati ~dlm hati~
siot je... mcm aku skolah xabes pndang xpuas hati,
bukan aku kenal mak ayah die pun
nama die pun aku dh xnk tau...
kn?
bukan aku mintak jwtan y dia pegang 2!
~panas dlm ni~

p 1 butik baju y agak femes,
"kak,iklan jwtn kosong kt depan 2 ada lg ke?"
*senyum*
akak ni pulak pndang atas bawah...
"ada, tp kte xnk part time ye"
"oke, thanks"
ni pun sorang, cm xpuas hati je...
bukan aku curi duit die pun...
kn?

~JAWATAN KOSONG~
hi...
jwtan kosong 2 ada lg x?
"sapa mau kija"
-aunty cina maaaa-
"saya"
"oooo, u mau kija. sok bole mula maaaaa"
aiyooooooooo... (dlm hati)

sok xbole,
sbb aku kn pkerja,
kata hari pekerja?
kn?
pkerja cm aku kne cuti...
mrehatkan diri...
auwwwwwww.

pas mgrib p laman budaya shah alam,
de puisi berita harian...
ramai jugak tetamu.
1-Pak Samad
2-Faisal Terani
3-Fynn Jamal
4- xnk la sebaut, sbb aku xkenal pun sapa.
aku rasa y rmai dtg sbb Fynn Jamal je..
budak muda skang bukan kenal Pak Samad pun.
kn?

Pak Samad ckp...
"ini bukan puisi 1 Malaysia"
bdekah2 aku lepas time 2...
pndai jugak Pak Samad buat lawak kn?

pd aku...
Kak Fynn cool,
puisi Kak Fynn jujur,
ikhlas...
real story la
kena dgn jiwa..
Kak Fynn,
pkai t-shirt,
kain batik...
converse merah kusam..

eh...
dekat 4pagi dh.

sok nk p mancing,
hahahahhah...
belah mlm nk p makan ikan bakar!
yahoooo!!!!

pe kena dgn pic ni?
blog aku kn?
harus la semua pic aku kt sni
oke..
xkn pic jiran sbelah kot?
kn?

Monday, April 26, 2010

selepas 2oo


Salam,
201,
entri selepas 2oo,
tp de lg 1 final paper...
sedang brusaha mmyudahkan esemen y ttunda,
kje last minit memang best,
dgn kje Dr. K y bbakul2...
dgn hati y girang akn aku siapkan..
oyeh!!!