Thursday, June 30, 2011

7 P.U.L.U.H 9

mse kecil aku suka bwk kertas lukisan.
aku duduk tepi kedai arwah ayah dan melukis.
aku lukis alam dan semua hidupan.
hanya aku y tau apa y dilukis.
kawan2 xfaham.
mse darjah 6 aku dapat no 1 dlm pertandingan melukis.
mse form 5 dapat no 2 pulak.
mse form 6 dapat no 2 jugak.
tak hebat pong!
kawan2 xfaham
saat 2 aku masih belum mengenali sape 2 hoessien enas,
amron omar??
atau juga van gogh? atau picasso??
kamu tau itu?
kawan2 xfaham apa y aku cuba smpaikan


**
**
**

oh ya, aku tnmpak kawan mse zaman gelapku berjalan membawa 2 org anak kecil, dia pernah hutang 50sen mse sekolah dulu.. aku halal ye
terus masuk ke dalam kereta dan memecut laju.
itu apa?
apa y kawan aku cuba smpaikan??

Wednesday, June 29, 2011

7 P.U.L.U.H 8

percaya atau x?
ini adalah m.nasir, bukan hang tuah!
tobat aku xtpu.
e-phone 4 ni y menipu
itu memang celaka kn?
kualiti gambr xbagus
jd
tfikir pulak aku untuk mnggunakan 3310 je
oh ya,
aku bukan peminat fanatik m.nasir
sekadar mahu memaklumkan tentang kualiti e-phone 4 je



:)

Monday, June 27, 2011

7 P.U.L.U.H 7

im not d best in writing
but i wish to be better writer
plus, a better person as whole
n i enjoy writing
i do
well
im hepi 2 starting a new chapter of me
ALHAMDULILLAH
double happiness
dedicated this video for people that never left me behind
my family members
n my friends
thank u damn much

7 P.U.L.U.H 6

semangat
yes!

____edited________

your writing is fine, klien suka, it's not rubbish. good nite and all the best.

wow!
hebat la i
tiba2 ayu balik dr tmpt kje
kemas dewan untuk anugerah ????
kt kelab shah alam
bawak balik bunga
ohhhhhhhhhhh
y ni tmpt saya berinspirasi


inspirasiiiiiiiiii
syukur dengan apa y saya ada
ALHAMDULILLAH
nk makan nasik lemak pulak rasa**

7 P.U.L.U.H 5

rasa xlama lagi aku akan btukar menjadi manusia albino
penah jg aku menjadi si tampuk manggis
wahai hidup y sungguh mmbosankan
kte menjadi sangat rapat kini
bagai aur dengan tebing aku kira
aku juga tetap bharap untuk memulakan hidup y baru sebaik mmbuka mata pd keesokan hari
paling tepat,
aku menunggu balasan email dr penulis artikel semalam
lmbt lg ke kak?
saya bosan nk tggu ni
tiba2
jeng jeng
******

*****

***

**

*

Zuraidah,

Artikel seterusnya bertajuk "10 cara melariskan produk pasar malam anda". 1500 words juga. Niche masih tentang keusahawanan.
Deadline: 27 Jun, 12 tengah hari.

Thanks. Take care.

huh! bosan. topic x adventure langsung
xdpt aku menulis ayat y berbaur kebangsatan
okey, focus

Sunday, June 26, 2011

7 P.U.L.U.H 4

hari2 macam ni
terima kasih pd smua y masih sayang saya
keluarga saya

Friday, June 24, 2011

Wednesday, June 22, 2011

7 P.U.L.U.H 1

wish that if my arm are long enough to touch the east and west
so that i could
show how much i luv u
mum n dad
i luv u this much
from east to west

7 P.U.L.U.H

tiba2 i ingat u
ni gara2 anuar zain la
ade ha depan i dok nyanyi2 nih
kt tv3
ble ingat u,
automatic i ingat saadiah kaki pukul
mula la kami gelak cm hilang pertimbangan
u pun perasaan cm u anuar zain *koma*
sikit pun xpandang i dgn si saadiah kaki pukul
mentang2 la kami xcukup hot cam rokiah si kain senteng 2
ala
u pun xdk la hebat sangat,
xla gah cm anuar zain y sbenar
harap rambut je cm anuar zain
kami okey pe
pakai tudung ala2 yuna lagi
mesti u xtau kami menganjing u mse kt karaoke
kami suruh u nyanyi lagu anuar zain
ingat?
lagu merong mahawangsa 2
ngeh ngeh
tobat la jahat kami ni kn?
oh ya
i xpenah p karaoke
nk nyanyi lagila...
masuk karaoke pun xpenah
ni la naive punye budak
baik kn i ni wahai anuar zain sebenar?
sume ni gara2 talib si pemandu tegar masa memandu kt hiway karak la
dia y beriya-iya nk sangat p karaoke lepas wedding fatimah si kuku cagu
rindu katanye
kami pun tpaksa la ikut
xpasal2 pecah record
i pun nyanyi
gile kn
klo ziana zain dengar i nyanyi,
mesti die nk amek i jd protege die utk mentor musim depan
hebat kn?
nasib la hamidon ckp suara i sedap
ah
hamidon sememangnye begitu
cakap suka tipu
xtakot masuk neraka kot
i redha je
dh i nyanyi lagu ella
lagu ni saadiah si kaki pukul y pilih
tp suh i nyanyi
zalim kn saadiah si kaki pukul 2
i takut kne pukul
2 pasal i nyanyi
tambah pulak,
talib si pemandu tegar masa memandu kt hiway karak
cakap nk bagi pakej rm10
i lagi la takot
i nyanyi lagi laju dr ella y sbenar
siap budak2 ni buat ombak lagi
teruk sangat ke suara i ella????
opsss, anuar zain??
dah la
pasni i xnk ingat u dh
i nk ingat kt talib si pemandu tegar masa memandu kt hiway karak
sbb
talib cakap dia kagum dengan sikap...
saadiah si kaki pukul
kuat semangat katanye
saadiah si kaki pukul mesti kembang hidong klo tau ha
ni rahsia talib si pemandu tegar masa memandu kt hiway karak dgn i je
ok la
byk merapu ni
kang pecah rahsia talib si pemandu tegar masa memandu kt hiway karak pulak

6 P.U.L.U.H 9

r u going 2 lie 2 d world again??
Saying d war has just end?
Behind those doors n those people
u say 2 me..
2 end this war
We just need PEACE n Harmony

We can save lives times a million
What We're Doing kills a billion
Create a new Civil-Eyes-ation
With this Action we shall

Sing out all the melodies
hummm the harmonies
Every body can do this its Easy
2 change d world..
All we need is peace n Harmony

u never know
Never know
What We'll happen
Will they stop Loving
Send this message 2 everyone In need
All we need is PEACE n HARMONY

Thursday, June 16, 2011

6 P.U.L.U.H 8

2-3 hari lagi menjelang hari bapa
saya titipkan video istimewa ini
slmt hari bapa bt smua bapa d seluruh dunia
kalian insan hebat
tapi....
ayah saya paling hebat
tme kasih atas jasa, kasih sayang, perhatian dan smua titik peluh mu
kalau nk taip setiap 1 jasa dan pengorbanan itu pasti penuh entri ini
pengorbanan ini akan ku bwa smpai nafas terakhir
hilangmu tiada ganti
"selamat hari bapa buat kedua-dua ayah ku y tcinta"

okey, tme kasih jua bt fynn jamal untuk puisi buat ayahnda karya mu ini
mmg style


Wednesday, June 15, 2011

6 P.U.L.U.H 7

yes redang
u go beyond my expectation
wht a wonderful places u was
wishing 2 get here back in future
wishing
in future
insyaallah








Tuesday, June 14, 2011

6 P.U.L.U.H 6

semalam p kedai tolak laptop kesayangan,
dapat rm80
pdhal repair xsmpai 2 bulan kne rm240
repair je tp xpakai,
kalo bukak laptop pun sbb nk convert word 2003-2007
format computer 2nd pulak rm70
baki rm10
sekian terima kasih

Friday, June 10, 2011

6 P.U.L.U.H 5

laptop rosak, jahanam tgu buang dalam lombong
ni computer pulak kne virus
abes sume file empty
tolong
nanges dlu la pape pun
hitam legam cm arang kt wall
langsung xleh click
ALLAH
kuatkan saya
saya xtau smada saya mampu atau x
dugaan-Mu sangat hebat
stay strong
ni cubaan meningkatkan tahap keimanan
saya redha
duit abes lgi kn????
redha

Thursday, June 9, 2011

Wednesday, June 8, 2011

6 P.U.L.U.H 3

dh lme gle kot xtgok teater
ade je aral y melintang tengah jalan,
harap2 bulan ni ade la rezeki
ce click ce click
insyaallah

6 P.U.L.U.H 2

looking 4 a new rubber shoes
a new 1

Sunday, June 5, 2011

6 P.U.L.U.H 1

cikbedahislookingsearchingandstudyingforawesomeproposaltopictosendtodrnguforherfinalsem

6 P.U.L.U.H

Aku suka sejarah. aku tau, entri ni xdk kaitan dgn blog aku. krn aku hnya biasa mncoretkan hal2 ttng diri aku dan kdaan sekeliling aku sendiri- selfish katanya

aku punya sbb untuk entri ini, Sbb sejarah mengajar kita bgaimana perasaan cinta dan sayang pd tanah air btuah ini, bumi merdeka ini.

Tp mse skolah sbjek sejarah bukan pilihan, pulak doh???

p la negara mana pun, pasti bumi merdeka ini tetap di hati, iklim y panas d sini pasti d rindui.. ye dak?

kami melintasi Laut China Selatan pagi sabtu 13 mei y lalu,

tatkala bercuti bersama kawan2 sekelas

saat berada d dalam boat menuju Marine Park untuk snorkeling,
aku tpandang sebuah pulau y sangat rata,
aku terfikir ttntg tambakan pulau
kerana ia kosong
pasir memenuhi pulau itu, seluruh pulau

lalu spontan btanya kpd budak y membawa boat

“pulau apa 2”

Ha…….. tu la pulau ???

Balik ni mung google

Balas budak 2 dalam slang tengganu

cisssssssss(balas aku dalam hati)

Mmg aku penah dgr pasal pulau bidong

Atau

A boat people

Cmne perjalanan org Vietnam y tpksa menjadi pelarian meninggalkan negara kerana kejatuhan Saigon ke tangan komunis sekitar 1975

sebuah kem pelarian untuk pendatang tanpa izin Vietnam telah dibina di pulau ini oleh Kerajaan Malaysia dan UNHCR

Sepenuhnya pulau bidong dikosongkan pd 1991

Pelarian pulau bidong telah berhijrah ke us, canada, australia, perancis y menerima mereka sebagai warga tetap. xkurang juga y pulang ke Vietnam semula

Rasa lebih sopan kalau kte panggil golongan ini sebagai ORANG HANYUT kn

Mereka tinggal di pulau bidong dr 1975-1990. Setelah lebih 30 tahun berlalu, Adakah anda sedar ttng hal ini? hampir 40 tahun jugak kn

Meraka mengucapkan jutaan terima kasih kpd krjaan Malaysia kerana menerima mereka di pulau itu walau hanya tempat persinggahan,

kesimpulannya, sebahagian drpd mereka di lahirkan di Malaysia, di Pulau Bidong, Terengganu Darul Iman dan mmbesar d negara2 y menerima mrk sbg rakyat negara y tlibat

Mereka juga sedar bhw mereka tidak lawak menuntut hak sebagai rakyat Malaysia, ttp mrk tetap bbagga kerana menjadi sebahagian drpd kita

Tp aku spe? Pndai2 nk ubah dan cipta sejarah kn?

Aku Cuma nk bkongsi ttng perasaan dan pengalaman mereka

pape pun, Malaysia i luv u, wa caya sama lu