Monday, August 30, 2010

AMOI CHANTEK

salam,

tajuk entri cm xkena, sbb xdk tajuk y sesuai kot??


pjalanan dr shah alam ke KL cm biasa...
smpai kt simpang 4 bawah MENARA REBUNG lmpu merah,
simpang dr shah alam ke KL,
kiri ke UM,
kanan ke pantai/ kerinchi

kalo sesapa y familiar area sini tau la kt mana lokasi ni,
lampu merah tnda bhenti kn?
tiba2 dtg 1 amoi,
mungkin sebaya aku.

_____edited______
amoi: kakak, mau pergi Mid Valley macam mana?
aku: tgu bus kt lrt (smbil tunjuk ke arah lrt)
amoi: saya sudah kena tinggal bus (smbil menagis-nangis)

amoi ni p tnye pacik kete sbelah pulak

____edited________
amoi: pacik, mau pergi Mid Valley macam mana?
pacik: tgu kt lrt la
amoi: (smbil nangis2) pacik... tolong hntar saya bole???

aku bkira2 dlm hati,
klo xtolong sian pulak,
dia pompuan...
kang aku turun moto lmpu hijau maunye aku kne lenyek ngn lori belakang ni ha....

aku tgok lmpu merah lagi,
kbetulan aku bwk 2 helmet.
trus aku turun bg dia helmet,
dia naik je trus lmpu hijau.
ALHAMDULILLAH, selamat
fuhhhhhhhhhh!!!!

atas moto pun dok nangis2,
aku xkenal dia sapa,
y pasti dia tengah susah,

mula2 tkut gak kang die kelar leher aku masa ats moto,
aku redha, dia memang tengah susah...
dia ckp dia tsesat smpai ke bangsar la, smpai ke ppum la,
aku xtau kebenarannya.

tp aku dh menjalankan tanggungjawabaku sebagai masyarakat,
1Malaysia la katakan
^_^ hehehehehehe,

pjalanan aku btukar arah, sepatut aku amek kanan,
dh jd lurus..
smpai Mid Valley,
terima kasih kakak.

kakak nama apa?
"ZUE"

nama saya ____???
aku xdengar pun
sbb bus penuh kt depan tu.

aku igt nnti ble aku susah ada la msyarakat prihatin y sudi tolong aku,
aku xmintak balasan,
cuma harap beban aku xseberat mana,
harap aku kuat nk terima.
INSYAALLAH, amin

No comments: