Friday, August 7, 2009

CITY OF ENTERTAIMENT!

Salam,
Keberanianku diuji!
Ahad mggu y lalu,
Aku, Siti (adik), K.Yang (kak ipar) n abang tlh menaiki kereta.
Ya, menaiki kereta.
Seawal jam 8:30 pagi kami brgerak meninggalkan s.Alam.
Menuju ke suatu destinasi keriangan.

CITY OF ENTERTAIMENT!
Go Genting!
Saat 2, aku terkenangkan mendiang Tan Sri Lim Goh Tong.
Beliau telah meninggalkan dunia pada Oktober 2007 y lalu.
Tokoh y tlh memperkenalkan Genting kepada dunia.
Sehingga trkenal ke serata benua.
Toche Sifu!

Cukup abg tinggalkan kereta di hentian bus.
Kami seterusnya menaiki cabel car untuk naik ke atas.
Tambang cabel car ditanggung sepenuhnya oleh Siti!
Adiku y tercinta.
Return 4 dewasa RM40.
Aku?
Sememangnya papa!
Poket bocor setiap masa.

Tggu turn je dh ckup mmbuatkan kaki n lututku mgeletar.

1st game!
Tara!!!
Ni y berada pada tangga pertama pilihan!

Gulp!
Sila telan air liur beramai2…
Apeke namenye?
Lupe ah!
Maka, xku hairan n aneh jika melihat manusia y mncubanya mnjerit seperti kerasukan hantu!
Memang brpadananlah manusia2 ini menjerit keriangan…
Atau menjerit ketakutan!
Aku dok di flat 15 tingkat,
Jadi…
Aku andaikan ketinggian permainan ini adalah 20 tingkat n lebih,
Sempat melihat alam ciptaan-Nya.
Semasa hempasan untuk turun,
Bontotku,
Bontot Siti,
Bontot abang,
Tidak berada di alam nyata.
Kami seperti terbang di udara.
Aku andaikan juga detik ini selama 5 saat.
Cuba bayangkan!
Sape y pernah cuba pasti merasa mimpi seram ini!
Mse dh turun rse bes n bangga sebab berjaya menjalani ujian ketakutan ini.
Lalu, 15 markah dberi kpd kami.
hehehehehehe

2nd game!
Cubaan keberanian x berakhir di situ,
Seterusnya aku dan Siti menaiki buaian cm dlm dogeng Bawang Merah n Bawang Putih!
Fuh!
Gle punye pusingan!
Trdetik jugak kat hati kalo2 buaian ni terpelanting!
Mau nye patah riuk tulang2 aku y xbpe nk kuat nih!
Maklumlah, xckup kalsium.



3rd game!
Memandu uji kereta baru!
Nampak cm bodo gle je game ni!
Tp, blom cuba blom tau.
Mse mula2 naik 2... gek gek gek gek
Lembap gle.
Smpat petik bunga2 y kt tepi jalan lagi.
Dh smpai klimaks!
Bpusing2 bdn aku ikut jalan y bliku2.
Hnsss…
Game ni kne lembutkan badan.
Ikut kereta tu brjalan dlm lorong!
Klo x,
Lebam la badan.
Cm aku lah!

4th game!
Singgah padang pasir jap,
Nek unta!
Hahahhahah…
Xbes langsung!
Lucu…
Ni game budak2 jek!
C la…

Utk pngtahuan jgk,
Ni la 1-1 nya game y k. Yang cuba.
“Gayat”


Next game!
Ni lg 1 y gle!
Nek boat!
Tguu!
Lme gle!
Smpai abg aku dh putus asa!
Hahahahahaha!
Berkat ksbaran…
Dpt gak turn.
1 boat nek 2 org jek,
3 bleh gak,
Tp dgn pngawasan n kebenaran penjaga lah!
Mse tgok org len naik dr boat…
Basah gle baju2 deorang.
Ttnya2 kami dlm hati!
Akhirnya kemusykilan trjawab bila dh mencuba sendiri!
Bes!
Xrugi tgu lelama!
BERBALOI-BALOI (iklan Celcom Amy Search)

Next!
Nek train pulak,
Nsib ada seat belt!
Tak la terpelanting aku.
Huhuhuhuhuh…
Memang puas!
Menjerit2 cm kena sawan ah!

Ni je la y sempat!
Byk game2 bes lain y sedang dibaiki.
Mse ni pun dh 4:30,
So, gerak balik la…

Opsssss!
1 more thing,
Sempat gak jadi penarik beca.
Mmbawa seorang pelancong dari Zambia!

hahahahahahahah...

No comments: