Tuesday, March 2, 2010

Mak ayah ^_^

Mak ayah ^_^

Tulisan kali ini berlagu agak hiba,
Tapi penuh makna!
Emosi!
Berkisarkan kasih sayang wanita y bisa menggoncang dunia,
Berkisarkan kasih sayang lelaki y bisa membajak seluruh dunia,
Seorang ibu a.k.a mak.
Seorang bapa a.k.a ayah.
Bahasa mudahnya!
Syurga adalah tempat mereka.

Syukur ke hadrat Ilahi ,
Tanpa insan mulia ini, tidak aku dapat melihat dunia…
Tidak juga kamu,
Betul kn?
Membesar dalam kasih sayangnya.
Penuh belaian,
Penuh perhatian.

Sblum 2, AL-FATIHAH buat semua ibu2 dan ayah2 y tlh djmput pergi mnghadap Allah Yang Esa.
Oh, terima kasih dan syukur juga kpd ayah y tercinta.
Perngorabanan dan lelah y dititiskan pasti akan terabalas kelak.
Tiap kerut pada dahi aku bertukar kpd senyum bahagia.
INSYAALLAH.
Doakan juga anakmu ini tidak pernah lupa semua itu.
Sebab 2 la sejarah penting!

Permulaan bulan ni disambut dgn kiriman 20 kg beras, 5kg minyak masak, 1sarang telur, 1 balang ikan pekasam, sebungkus basuh daia (serbuk) bersaiz besar, dan gula.
Kiriman dr mak dan ayah y tersayang dari kampung.
Jadi, aku akan semakin mmbesar bagai johan lah!
Hehehehehehehehe ^_^

“Terima kasih”
Aku ckp kt mak dlm telefon bila kakak aku ckp brg2 ni kiriman dari kampung,
Hey! Sni pun ada jual la 2 sume…
Pe nk kecoh!
Mungkin akn ada suara2 sumbang cm 2!
Oh! Tidak ku peduli.
(smbil tersenyum lebar sehingga ke telinga dan menampakkan setompok parut hitam kt pipi kanan)

Apa y aku cuba smpaikan senang ditangkap kn?
….. Kasih sayang mereka memang xsama dan xsetanding dgn….
20 kg beras, 5kg minyak masak, 1sarang telur, 1 balang ikan pekasam, sebungkus basuh daia (serbuk) bersaiz besar, dan gula.
Biarlah sekilang barang makanan sekalipun,
Kasih sayang mak ayah lagi tinggi nilainya.
Aku cuba untuk tidak menjadi lupa pd asal usul.
Nk jd kaya tp masih tidak lupa keluarga,
Bila aku senang, mereka pasti senang.

Orang ckp kalau dah darah daging,
Cubit paha kanan,
Paha kiri akan terasa juga… kn?
Jadi, taatilah mereka…
Pasti anak2 kita nanti mendoakan syurga untuk kita.
INSYAALLAH.

No comments: