Saturday, May 1, 2010

selepas JUMAAT

salam,
slmt datang sabtu.
selepas jumaat semalam.
slmt hari buruh juga kpd smua pkerja d bumi bertuah.
jumaat penghulu segala hari.
sbb 2 aku suka keluar mencari rezeki pd hari jumaat.

td aku tdo smpai nk masuk zohor,
bgun.
mandi.
smbhyang...
dekat 5 ptg baru jmpe nasi...
2 la,
spe suruh tdo smpai dkt pukul 2ptg kn?
kn rezeki dh lari...

aku bkira2 nk mncari kerja,
jumaat kn hari bertuah,
aku yakin dpt kerja hari ni...
*senyum sendiri*

tiba2 mak kol...
"ada duit x?"
xdk...
mintak kt ayu je....
spoloh ringgit,
spoloh ringgit,
spoloh ringgit....
mak ckp....
"ada kot,
mak dh masuk duit"
ek?
kn?
jumaat 2 btuah bukan?

hujan lebat.
lepak...
hujan bhenti,
dekat 5:30
keluar pergi SACC Mall.

masuk MPH.
"kak, de jwtan kosong?"
*smbil tsenyum paling manis*
akak td pndang aku.... pndang cm xpuas ati la kn...
"xdk"
"oke thanks"
moga ko d rahmati ~dlm hati~
siot je... mcm aku skolah xabes pndang xpuas hati,
bukan aku kenal mak ayah die pun
nama die pun aku dh xnk tau...
kn?
bukan aku mintak jwtan y dia pegang 2!
~panas dlm ni~

p 1 butik baju y agak femes,
"kak,iklan jwtn kosong kt depan 2 ada lg ke?"
*senyum*
akak ni pulak pndang atas bawah...
"ada, tp kte xnk part time ye"
"oke, thanks"
ni pun sorang, cm xpuas hati je...
bukan aku curi duit die pun...
kn?

~JAWATAN KOSONG~
hi...
jwtan kosong 2 ada lg x?
"sapa mau kija"
-aunty cina maaaa-
"saya"
"oooo, u mau kija. sok bole mula maaaaa"
aiyooooooooo... (dlm hati)

sok xbole,
sbb aku kn pkerja,
kata hari pekerja?
kn?
pkerja cm aku kne cuti...
mrehatkan diri...
auwwwwwww.

pas mgrib p laman budaya shah alam,
de puisi berita harian...
ramai jugak tetamu.
1-Pak Samad
2-Faisal Terani
3-Fynn Jamal
4- xnk la sebaut, sbb aku xkenal pun sapa.
aku rasa y rmai dtg sbb Fynn Jamal je..
budak muda skang bukan kenal Pak Samad pun.
kn?

Pak Samad ckp...
"ini bukan puisi 1 Malaysia"
bdekah2 aku lepas time 2...
pndai jugak Pak Samad buat lawak kn?

pd aku...
Kak Fynn cool,
puisi Kak Fynn jujur,
ikhlas...
real story la
kena dgn jiwa..
Kak Fynn,
pkai t-shirt,
kain batik...
converse merah kusam..

eh...
dekat 4pagi dh.

sok nk p mancing,
hahahahhah...
belah mlm nk p makan ikan bakar!
yahoooo!!!!

pe kena dgn pic ni?
blog aku kn?
harus la semua pic aku kt sni
oke..
xkn pic jiran sbelah kot?
kn?

No comments: