Thursday, August 25, 2011

seratus

seratus der
100!
wow
aku dh seratus
~pdhal blogger lain blh dapat 100 entry dalam tempoh 50 hari pertama tahun baru, sehari dpt 2 entry

tp aku lg style!

d hujung ramadhan y tersisa ni aku nk kongsi pengalaman puasa zaman kanak2 aku.
pengalaman mematangkan kita dgn mnjadikan kita insan y lebih maju dan baik
semacam aku la pendek katanya ^_^
aku juga berdusta dgn bonda dan mengatakan aku puasa
walhal tidak
balik skolah aku buat muka selenger
p.ramlee ckp bohong sunat!
ye dak???
masa ni hampir setengah air kolah dekat sekolah aku teguk
minum ikot kepala paip der
hebat!
oh, nikmat Tuhan je y tau
air paip pun sedap

semampu y aku ingat, puasa aku sempurna tanpa dusta pd usia 8tahun
30 hari puasa tanpa sebarang dusta dgn bonda

bila fikir balik,
malu aku pd ejoi
5tahun dh puasa
hari ni 25 ramadhan,
xsilap die bru ponteng 7hari
yes!
dats my boi

tp 2 la beza aku dgn ejoi
dia xpndai menipu mcm aku

persekitaran mmg mempengaruhi hal ini
hidup dan membesar d kampung sgt mencabar
aku berani ckp budak kampung lg tahan lasak

senang cerita budak kampung punyai daya imunisasi y kuat dlm segala aspek

(entry aku dah bcambah ke serata alam, aku sndiri naik xpaham)

`oh,
tp bab puasa ejoi champion

xpaham***











No comments: