Sunday, April 14, 2013

14April2013

Live is about taking risks!
that is totally true!

selepas matahari melepasi bayang2 y betul2 tegak di atas kepala,
saya terus ke section 18 mencari sedikit barang.
dgn bbaju kurung hitam, saya memecut laju dan memberhentikan motosikal di petak y sepatutnya.

kebetulan sabtu kedai ni mmg sesak dgn pelangganya,
masing2 pakat kalut dok cari barang y dihajati.
lebih kurang 45minit di dalam kedai,
dan memastikan semua listing dah berada dlm bakul...
dgn sopan saya berkata...

"aunty, tolong kira"

sebaik melihat RM176.60
laju tangan saya membuka beg mengambil sejumlah wang...

alamak!

pura2 cool dr luar.

tutur kata diatur sempurna...

duit xcukup aunty,
amek dlu RM140.00 ni,
barang saya tinggal sekejap, nk pergi bank ye..
sambil melemparkan senyuman seperti muka y minta dibalas pelempang..
dalam hati harap pelanggan lain xdgr padahal sebelah saya ada 1 pompuan y tunggu turn juga..
abaikan!

laju saya bjalan menuju ke maybank,
sebaik sampai beg hijau saya buka untuk mencari atm card,

lagi kemaluan bganda apabila saya tak membawa sebarang atm card!

saya trus kol ayu ckp xbwk atm card

hampir mati kutu,
saya melangkah laju lagi laju dari tadi.
bimbang juga takot dikatakan saya tiada wang!
hakikat saya mmg sudah tiada wang pada saat itu.

melepasi blok y sama terdapat sebuah klinik,
kawan kakak saya bekerja disitu..
terus membuka pintu dan bertemu seorang dikaunter,

hi...
ni dekdah, ingat x?
adik ayu?

"oh, dekdah, npe?''




tiba2 saya bt muka xmlu,
konon nk pinjam duit...



dalam hati,

sumpah malu weh!

talipon saya y skrin pecah 2 berdering dan terus saya keluar

"p kedai macik amek duit"



ok, baru saya teringat ayu ada kawan y bukak kedai jahit selang 2 buah dari kedai aunty td.
pinjam duit ye macik, nti smpai KL saya trnfer dlm account macik

kn?

live is about taking risks





































malu dapat penat pun dapat!
lepas ni kne tgok betul2 la dlm beg hijau 2 ada duit y cukup bsama atm card!

























No comments: