Monday, August 5, 2013

5ogos2013

sambungan cerita bilik air....

biar aku tau hanya cikbedah je y baca blog ini.. mau jgk aku kongsikan bersama. harap mnjadi tatapan bila aku tua kelak.

bilik air itu mnjadi tmpt permainan kmi semasa kecil dahulu. ala rumah kampung, xdk pape y bes sgt la. tp aku peduli apa.. tmpt lahir lagikan dikenang, ini pula tmpt bermain. kn?

masih blh aku bayangkan keadaan di laman rumah arwah tokwan, bilik air simen separuh dgn zink separuh ke atas.. atap zink y bekilat tu. blh bayang?

biasa dlm kolah (org kedah ckp koq) ada ikan sungai. puyu. keli. haruan.

laman rumah aku dilahirkan penuh dgn batu kerikil kecil bwarna merah. mnjadi mslh jika bkki ayam. berlainan pula d rumah tok sbelah mak. kki ayam lg bes. tanah pasir. sejuk amat!

adalah lebih baik aku berhenti. kerana aku telah lari jauh dr tajuk utama. sebelum dri sndri merasa bosan untuk mmbaca. aku mohon saploh jari. salam aidilfitri.






No comments: