Monday, September 5, 2011

s.e.r.a.t.u.s 3

rezeki masing2
aku pcaya pd takdir dan kehendak Tuhan
mmg aku xmmpu melawan
tp
aku punya doa dan keringat utk berusaha
sbb tu ada pepatah

"berakit-rakit ke hulu, berenang-renang ke tepian, bsakit-sakit dahulu bsenang-senang kemudian"

namun
bila bergelar insan kerdil
aku punya rasa cemburu pd kjyaan org lain
mrk punya kerja besar dgn kereta buatan luar negara
rezeki masing2
kata hatiku
ah, cliche lagi
cubaan memujuk diri
senyum sikit
lagi
lagi
lagi
mmmmmmanisnya senyuman ini ^_^

final sem y tersisa cuba aku penuhi dgn segala kudrat
nawaitu krn Allah
moga natijahnya blh mmberi kesenangan kelak
tadah tangan ~
dpt beli sebijik maserati dgn bglow 4tingkat, dgn laman seluas pdg bola dan ladang kuda memadai
ok
rezeki masing2
kalau xdk cita2,
spt org mau mati pula
sederhana lebih baik
rezeki aku ada
tertulis
usaha ngn doa je
rezeki itu pasti tiba
amin

No comments: