Monday, October 27, 2014

KULLU NAFSIN ZAA IKATUL MAUT

setiap yang hidup pasti akan merasa mati,

saya sendiri..
pernah merasa kehilangan seorang ayah,
sebelum Allah hadiahkan ayah ang ini.

syukur, saya menumpang kasih sayang insan lain bergelar ayah dengan izin Allah juga.
tak pernah saya mengeluh dan kecewa,
kerana saya hanya manusia biasa.
peluang masih Allah anugerahkan untuk merasa nikmat itu.

dulu kalau orang tanya saya tidak tahu menjawab mana pilihan saya,
bila dah terjadi baru saya mengerti,
saya tidak boleh memilih siapa yang patut mengadap Ilahi,
mak,
atau ayah.
 
saya tak punya power,
saya tak punya kuasa.
 
hari ini jiran saya meninggal.
arwah cikya selang sebuah sahaja dari rumah saya,
yang mana sekarang arwah berkawan baik dengan ayah saya sekarang,

saya turut merasa kehilangan,
arwah cikya merangkap bff ayah dan ayah paling merasa kehilangannya..
mereka sering bersama kemana-mana,

takpe.
kita kena redha!
 
kita sebagai Islam kena meredhai dengan ujian Allah,
baru kita akan direhai Allah dalam setiap pekerjaan dan perbuatan.

JADILAH ANAK YANG TAHU MERASAI DAN MENGHARGAI PENGORBANAN IBU BAPA

nanti dan mati, sembah tanah pun dah takde erti


No comments: