Tuesday, December 15, 2009

J.A.M


Salam,

Aku xdk jam.
Jam tangan atau jam dinding,
Jam pasir,
Apa lagi jam randik.

Aku hanya mampu memiliki sebuah jam-ban kepunyaan tuan rumah y diamanahkan kepada kami sewaktu menandatangani perjanjian sewaan rumah.
Aku juga x bijak untuk memahami dan mentafsir jam matahari.

Aku xdk jam.
Y boleh mmberikan tanda masa dengan tepat.
Aku xsuka pkai jam la.
Y sbenanye...
Aku xdk duit pun nk beli jam.

Dlu aku penah masuk kedai jam,
Tp tuan kedai 2 xlayan aku pun.
Mentang2 la aku ni slekeh..
Tau2 je poket aku ni xdk duit.
Habuk sisa kertas hancur ada la.
Pas2 aku terus xlalu da kt depan kedai jam 2.
Lntak!
Biar bisnes dia lingkup.
Gulung tikar la tokey.
hahahhahahah...
(gelak jahat smpai tkencing dlm sluar)

Aku ada npon,
Kt npon 2 ada jam...
Tp npon 2 dh kne ragut,
So...
Aku mmerlukan bantuan semua rakyat Malaysia jika mahu mengetahui waktu.

Mse kecik2 dlu ada la aku pkai jam.
2 pun mak ngn arwah ayah y belikan.
Jam digital 2 beb!
Tgok nombor je...
Nmpak sangat dungu kn?
Mse 2 aku rse comel gle la sbb pkai jam y lg besar pd lengan nih!
Smpai nk angkat tngan pun da xlarat.

2 hari lepas,
Aku y cuai dan lalai ni telah kehilangan duit belanja bulan terakhir.
Duit terakhir y dikikis dr atm.
Duit ni spatutnya btanggungjawab mmbyr keperluan perut aku sblum hujung bulan..
Pdhal, sekarang bru tengah bulan.
xkn nk puasa je kn?
Mau nye kurus...

Tpksa aku mngambil lngkah drastik!
Meminta mak y tercinta memasukkan duit ke dalam akaun y hnya tinggal duit mati jek...
Duit y dh xbleh dikeluarkan lgsung.

Alhamdulillah,
Perut ku gembira dan menjerit keriangan.
Tmbahan pula jika dpt makan mash potato kat kedai sbelah.
Oyeh!
Nyumm432x

Tapi,
Td...
Manager aku mintak aku sign kt surat prestasi kerja bulanan.
Ada 2 bhgian.

+ dan -

Aku + bhgian HUSTLE.
Cm kungfu Hustle la kot.
ngeeee...

Dan - bhgian PUNCTUALITY
Apa pendapat korang ek?

ADAKAH MANAGER AKU TERSALAH MMBUAT PERKIRAAN? ATAU...
AKU PERLUKAN SEBUAH JAM?

No comments: