Wednesday, December 9, 2009

Kisah Pak Polisi


Salam,
Disember musim hujan kn?
Banjir.
Cuaca cmni, suhu badan sejuk je.
Tp hati aku panas pulak.

Hujung tahun bnyak sale...
Jualan penghabisan stok barangkali.
Memang,
Memang ini y trjadi.
Hujung tahun, tutup akaun lama,
Bukak akaun bru,

Hujung tahun cuti skolah,
Ksmptan cuti diambil...
Byk org kawen,
Eh, pe kne mngena ngn entri ni???
Maaf, hilang fokus.

Td kt tmpt kje,
Tangan aku kne oven mmbakar piza,
Melecur,
Api... kn ke panas,
2 aku xsenang duduk...
Serba xkne,
Rse mls je kje.
Bsumpah la aku...
Oh!
Panasnya hati.

Disember ni je,
dh 3x aku kne tahan ngn pak polisi,
Pas2 aku mula nk mngeluarkan kata2 nista...

November,
3x jgak kne ngn pak polisi y sme d tmpt y sama,
Ingatan zero ke hape tah,
Lepas je la...
Gatai!

Td,
Dlm pjlanan blik kje,
Lg skali.

________EDITED___________________
"Assalammualaikum, tgok ic, lesen ngn road tax"
Aku x cakap,
seluk poket sluar belakang terus je bagi.
"Ai.... Dh ready"
Dh 2? Hari2 kne tahan.
Pak polisi tsengih smbih mggalas pistol mainan.
"Kje mne?"
Mid Valley
"Dah lme ke"
Stahun lebih
"Kje pe"
Fastfood
"Dh kawin"
Ape pulak soalan? Blajo lg la...
''Ooo, kt ne"
Aku tunjuk arah bwh bukit
"Rumah kt ne"
Kt depan
''Kampung kt ne"
Eh, ic 2 kn dh tulis
"Kita suka la kt awk"
(sume pak polisi cmni ek) ~dlm hati~
"Kje kt ne" ~lg skali~
Mid Valley
"Ok, nti kita jmpe awk ek"
Iye
"Kita suka awk la, bwk motor baik2"
Ok
"Mtk no tepon"
Xdk
"Tpu"
Smlm kne ragut
"2 la, awk nk kwn ngn kita"
Dh2
"Awk amek no kita"
Tme kasih
"Nti kita jmpe ek"
Insyaalllah

No comments: