Wednesday, December 2, 2009

Pakcik Itu

Salam,
Satu hari,
Sorang pakcik TUA,
Dtg Dominos,
Umur mungkin lebih tua dari Tok Besah (tok aku kt kg)
Dtg dgn 3 anak dara cun...
Umur mungkin semuda dan seremaja aku!
Y ni pasti!

xsmpai hati nk tenung pakcik ni lama2.
Msa nk bjalan,
Kena pimpin.
Ada tongkat lagi kt sbelah tangan.
Jalan sgt slow.
Tiap tapak disusun kemas,
Risau tjelopok.
Klo x...
Byk pulak mslh.
Sumpah!
Aku sedih dlm hati.

Bsembang mereka dlm bhsa Siam,
Hal keluarga dan bisnes mungkin.

Bila pakcik ni ckp
"thank you"
Otomatik,
Aku tkenang kpd insan y aku syg.
Tp insan ni dh mnghadap Ilahi.

PERSOALAN...?
Siapa y untung?
Siapa y btuah?
Pakcik TUA?
a.t.a.u
Si anak dara?

ADAKAH ANDA FAHAM ENTRI INI???

Apa pendapat anda...
Siapa y buntung dan btuah?
Pada aku...
Si anak dara btuah sbb bpeluang mmbls jasa.
As long as u r not going 2 become like TANGGANG la.
Justeru...
Marilah menjadi anak y baik.
Taat.
Patuh.
Jgn jd anak y xmngenang jasa.
Ini dosa.
Pasti tmpatnya di neraka.
____________________________________
Jawapan 1
Pakcik TUA
Sbb pakcik TUA pnjg umur (Alhamdulillah)
Btuah n buntung sbb ada ank y boleh mmbela ayah y xbdaya.
Siap bwk g mkn kt fastfood pulak.
Im proud all of u girls,
Gud job!
____________________________________
Jawapan 2
Si anak dara,
Sbb ada ayah y boleh dijaga,
Still bpeluang nk balas jasa sblum ayah mnutup mata.
____________________________________

Pada aku,
Stlh ditimbang tara,
Jwpn aku adalah no.1.

Sedih.
DAN...
Aku bsyukur,
Sbb Allah 2 Maha Adil,
Dia ambil 1,
Dia ganti dgn y baru.
p
Aku ada ayah lain,
Y bisa mmbuatkan perkara y si anak dara tadi lakukan.
Maka,
Dgn itu,
Aku bdoa agar Allah memanjangkan usia org y aku syg spya aku dpt mmbls jasa mrk.
INSYAALLAH

Ya Allah, panjangkanlah umur semua umat Islam di seluruh maya pada ini. AMIN

No comments: