Saturday, April 25, 2009

Penat

Salam,
Ari ni xzem...
kul 10.30 a.m dh gerak g BP ngan esah (bukan nama sebenar).
Ngat xzem 2 jam.
Rupanya,
1 1/2 jam je....
Dah la macam2 y soalan 2 mintak.
3 soalan, pilih 2!
Penat!

Abis kul 1,
Tgu bus U80...
Nk g S.Alam.
Dapat bus kul 2 lebih,
Dekat sejam bru smpai S.Alam.
Penat!
Bdiri... smpai S.Alam.
Dah la dlm bus 2 aku tpijak kaki mamat hensem...
(malu)

Jmpe akak aku jap...
Amek beg baju.
Sbelum kul 4 dh balik KL.
Kul 5 tepat smpai bilik.
Esah xdk,
G Melaka.
Penat!

Kemas2 beg,
Nak bawak g umah sewa.
Dari kul 5-7... aku mgemas,
Makan jap.
Basuh baju.
Mandi.
Hnsss...

Pas Magrib g tgu bus blkg libry.
Dalam 8:30 dapat bus.
Penat!
Btol2 penat...

Berat aku 44,
Rasa2...
Beg y aku galas 2 maunye lebih separuh pada berat aku.
Sakit leher!
Penat!
Sedih!
Spe nk tolong?
Sendiri la tanggung!

Kemas2 baju,
Terus nak balik.
Penat!
Kwan2 kt umah ajak lepak2...
Sembang2...
Sori,
Aku nk cas tenaga dlu.
So,
Aku pun balik.

Sampai Lrt, Bus dh nk gerak,
Pak cik dreba cm tkejut berok nengok aku naik...
Aku agak2,
Mesti pak cik 2 cakap...

"Oi, pantas dan efisien nye budak ni"

heheheheheheh...

Sekarang,
Aku rse cm nk pengsan!
Sumpah penat.
Xdk kata2 y boleh aku sme kan dgn kepenatan y aku rsa sekarang!
Rse cm baru abis kayuhan marathon 1.2 km keliling tasik Putrajaya!
So...
Aku nak tdo.

Moga mimpi indah!
Penat tanpa bdengkur!

Lgpun pagi sok aku nk balik kampung.
1-2 ari je la...
Siap la.
Aku nk tdo smpai mleleh eloibasi kt seat bus 2.
Tapi,
Klo dok sbelah mamat ensem cmne?
lalalalalal...

Xzem 2 May pulek.
Las paper 5 May!

Jom!
zzzz

No comments: